נשיא הבורסה יורם דבש

עדכון מנשיא הבורסה יורם דבש: WFDB אישרה להשתמש ב"גט דיימונדס" כפלטפורמה בינלאומית

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, פרסם אתמול (שלישי) בערב עדכון חשוב לחברי הבורסה בדף הפייסבוק, בדבר קבלת היוזמה שהוביל ובאישור הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), בעקבות ירידת הערך הגורפת במחירון רפפורט. להלן העדכון המלא מנשיא הבורסה. 

 

"חברים וחברות יקרים,

לצד ניהול פעילות הבורסה במשבר המשמעותי ביותר שידעה בעשורים האחרונים, ביום שישי האחרון התעוררנו למשבר חדש אשר נבע מההחלטה על ירידת ערך גורפת במחירון של רפפורט – מהלך זה השפיע על כל ענף היהלומים ואלפי העסקים והעובדים בו, והביא לכך שחברות עסקיות רבות הסירו את האבנים שלהם מהראפנט.

לאור השפעותיו של מהלך דרמטי זה, פעלתי החל מיום שישי והיה לי הכבוד והעונג לעבוד יחד עם בעלי החברות הישראליות שביקשו בצניעותם להישאר בעילום שם, על הובלת המאמץ המרכזי בפדרציה העולמית על מנת למצוא פתרון חלופי שישרת את כולנו, בצורה אובייקטיבית, תחרותית ובעיקר שקופה, תוך שמירה מוחלטת על עקרונות דיני ההגבלים העסקיים. אני שמח לבשר כי כל נשיאי הבורסות בעולם תמכו בעמדתי כי יש חשיבות באתר חדש שאינו בבעלות פרטית ולכן התקבלה המלצתי להשתמש באתר הישראלי "גט דיימונדס" של מכון היהלומים אשר ייהפך לפלטפורמה בין לאומית ויוביל את מהלך קליטת הסחורות במטרה לייצר פתרון מהיר ויעיל . החלטה זו הינה הוכחה משמעותית לחשיבות המרכז שלנו ולהכרה שהקהילה בארץ מתנהלת בשקיפות מלאה .

לגבי קביעת המחירון האלטרנטיבי, אנו כבורסות לא יכולים לקבוע המחירים בשל חוקי ההגבלים העסקיים בישראל ובעולם, ועל כן כוחות השוק שמובלים ברובם ע"י יהלומנים ישראליים דומיננטיים אשר ימצאו פתרון חוקי ורלוונטי לכשל שוק זה. אמשיך ללחוץ על הגורמים המשפטיים למצוא חלופה למחירון הנקבע על ידי גורם פרטי יחידי לתעשייה. חייבים להכניס שקיפות לתהליך.

מצרף לעיונכם את המכתב שנשלח לכל חברי הבורסות בעולם. השינויים הללו בעת הזאת הינם גאווה אמיתית לתעשייה הישראלית, עלו והצליחו!"

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן