polished diamond art 77

WFDB תובעת לשמור על הבלעדיות של המונח "יהלום"

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) קיבלה החלטה חדשה, במהלך ועידת אסיה שנערכה בוולדיווסטוק בשבוע שעבר. על פי דיווח ב-Gem Konnect, ההחלטה חוזרת על כך שלמרות ההנחיות החדשות של נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב, הפדרציה תומכת אך ורק בהגדרת היהלום שעליה הסכימה אשתקד, ולפיה המונח "יהלום" יתייחס תמיד ל"יהלום טבעי".

 

על פי ההנחיות המתוקנות של נציבות הסחר הפדרלית, שפורסמו בחודש יולי, אין יותר צורך לכנות יהלומים שלא נוצרו במכרות בשם "סינתטיים". מעתה, יכולים יצרני יהלומי מעבדה להיעזר במונחים אחרים, כל עוד הם "מעבירים בבירור ובאופן בולט כי המוצר אינו יהלום שנכרה במכרה".

 

במהלך ועידת אסיה, נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, ארני בלום (Ernie Blom), הצהיר כי "חזרנו על עמדתנו כי הגדרת היהלום היחידה שאנו תומכים בה היא זו שהוסכם עליה אשתקד על ידי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, ההתאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA), קונפדרציית התכשיטים העולמית (CIBJO), מועצת היהלומים הבינלאומית (IDC) וארגון התקינה הבינלאומי (ISO)".

 

בתוך כך, פרסמה קונפדרציית התכשיטים העולמית דו"ח מיוחד שהכינה נציבות היהלומים בראשות עודי שנטל. בדו"ח זה, כתב שנטל כי "בעוד ההנחיות החדשות של נציבות הסחר הפדרלית מכירות בבירור בכך שיצרני יהלומים סינתטיים משתתפים בתעשייה שלנו, בשורה התחתונה השימוש במונח 'יהלום' לא השתנה. מונח זה מתייחס רק ליהלום שהופק במכרה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן