טבעת יהלום ורוד כריסטי'ס

יהלום ורוד ענק צפוי לגרוף עד 50 מיליון דולר

יהלום ה-"Pink Legacy", יהלום פנסי ויויד ורוד במשקל 18.96 קרט שהיה שייך בעבר למשפחת אופנהיימר, צפוי לגרוף בין 30 ל-50 מיליון דולר במכירה הפומבית Magnificent Jewels של בית המכירות הפומביות כריסטי'ס (Christie’s), שתיערך בז'נבה ב-13 בנובמבר. לקראת המכירה, היהלום הוורוד ופריטים מרכזיים נוספים מהמכירה יוצגו בהונג קונג, בלונדון ובניו יורק.

 

ראש מחלקת התכשיטים הבינלאומית של כריסטי'ס, רהול קדקיה (Rahul Kadakia), מסר כי היהלום "צפוי לעשות היסטוריה במכירות פומביות", בזכות מאפייניו המיוחדים: "הרוויה, עוצמת הצבע באבן, היא הטובה ביותר שניתן למצוא ביהלום צבעוני", הצהיר. "כמעט אי אפשר למצוא יהלום בכזה גודל, ובכזה צבע. ניתן למצוא צבע כזה ביהלום ורוד שמשקלו פחות מקרט אחד. אך מדובר ביהלום שמשקלו קרוב ל-19 קרט, ואין ורוד ממנו. זה לא ייאמן".

 

היהלום הוורוד, יהלום מסוג Iia, אינו מכיל כל סימן לצבע משני, וקיבל מהמכון הגמולוגי האמריקאי (GIA) דירוג פנסי ויויד. בנוסף, ציין קדקיה כי "בטווח צבעי הפנסי ויויד הוורודים, יהלומים במשקל של יותר מחמישה או ששה קרט הינם נדירים ביותר. למעשה, פחות מ-10% מהיהלום הוורודים שוקלים יותר מחמישית קרט. בחדר המכירות, יהלומי פנסי ויויד ורודים במשקל 10 קרט ומעלה כמעט ואינם בנמצא – במשך יותר מ-250 שנות היסטוריה של כריסטי'ס, רק ארבעה יהלומים כאלו הוצעו אי פעם למכירה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן