גראף יהלום לסדי לה רונה

גראף חשפה יהלום מלוטש עצום במשקל 302 קרט

חברת היהלומים גראף (Graff Diamonds) – שרכשה בספטמבר 2017 את יהלום "לסדי לה רונה" (Lesedi La Rona) שמשקלו 1,109 קרט תמורת 53 מיליון דולר (47,777 דולר לקרט) – חשפה את היהלום המלוטש הגדול ביותר שיוצר מאותו יהלום היסטורי, היהלום המלוטש "גראף לסדי לה רונה" שמשקלו 302.37 קרט.

 

יהלום לסדי לה רונה
צילום: Graff

מגראף נמסר כי היהלום המלוטש העצום הוא "היהלום הגדול ביותר בדירוג הצבע הגבוה ביותר ובדרגת הניקיון הגבוהה ביותר, שקיבל אי פעם תעודת GIA, וכן היהלום בליטוש אמרלד מרובע הגדול בעולם".

 

מבית התכשיטים והיהלומים המפורסם נמסר כי צוות המומחים של גראף הקדיש לליטוש האבן "מעל 18 חודשים של אומנות קפדנית", באמצעות "תוכנה מתוחכמת ביותר".

 

גראף יהלום מלוטש מפורסם
צילום: Graff

לצד גראף לסדי לה רונה, החברה ליטשה בסך הכל 66 יהלומי "לוויין" נוספים מיהלום הגלם העצום המקורי. יהלומים אלו, במשקל שנע בין פחות מ-1 קרט ליותר מ-100 קרט, מלווים כולם בחריטת "גראף, לסדי לה רונה" ("Graff, Lesedi La Rona").

 

יהלום הגלם לסדי לה רונה התגלה על ידי חברת לוקרה (Lucara) במכרה קארווה (Karowe) בבוצוואנה בנובמבר 2015. ביוני 2016, היהלום לא מצא קונה במכירה פומבית של סותבי'ס (Sotheby’s), לאחר שההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 61 מיליון דולר – פחות ממחיר המינימום שנקבע על 70 מיליון דולר. יהלום הגלם העצום נמכר בסופו של דבר לחברת גראף ב-2017 תמורת 53 מיליון דולר. זהו יהלום הגלם באיכות נוי הגדול ביותר שהתגלה מזה למעלה ממאה שנים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן