טבעת נישואין זהב יהלומים

הודו מעלה את מסי הייבוא על יהלומים ותכשיטים

ממשלת הודו העלתה את מס הייבוא של יהלומים מלוטשים, אבני חן צבעוניות ויהלומי מעבדה מ-5% ל-7.5%, ואת מסי הייבוא של תכשיטים וחלקי תכשיטים מ-15% ל-20%, כחלק ממאמציה לצמצם את הגירעון בחשבון השוטף. על פי דיווח ב-Gem Konnect, "עלייה דומה במס הייבוא נקבעה גם ביחס למתכות יקרות".

 

ממשלת הודו מסרה כי הגירעון הגדול והיחלשות הרופי מול הדולר "הפעילו לחץ רב על הגירעון בחשבון השוטף, והאמצעים נועדו למנוע כל עלייה נוספת בגירעון".

 

העלייה במסי הייבוא צפויה לייצר לממשלת הודו הכנסות נוספות של כ-551 מיליון דולר. בתוך כך, המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC) מסרה כי העלייה במסי הייבוא תפגע בייצוא ובמסחר.

 

יו"ר המועצה, פראמוד אגרוואל (Pramod Agarwal), מסר בהודעה לעיתונות כי העלייה במסי הייבוא תשפיע על כל ההיבטים של מסחר היהלומים והתכשיטים בהודו, ותשפיע על שיעור התעסוקה בענף. הוא הוסיף כי "מרכזי מסחר עולמיים אחרים כמו ניו יורק, דובאי וישראל ייהנו מיתרון, והעלייה במס הייבוא עלולה לעודד מעשים לא כשרים בהודו. אנו במועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו פועלים ברציפות לצד הממשלה, על מנת לקדם אמצעים שיעודדו את צמיחת הייצוא, ומקווים כי יציבות הרופי בעתיד תקל על המסחר".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן