בלוקצ'יין ביטקוין מטבע דיגיטלי

אלרוסה מצטרפת לפלטפורמת מעקב היהלומים של דה בירס

ענקית היהלומים אלרוסה (Alrosa) מצטרפת לתכנית הפיילוט של Tracr, פלטפורמת מעקב היהלומים של דה בירס (De Beers). לאחרונה מסרה אלרוסה כי תשתתף גם בפיילוט של תכנית M2M של המכון הגמולוגי האמריקאי (GIA), פלטפורמה דיגיטלית נוספת העוקבת אחר מסלולם של יהלומי גלם, עד הפיכתם ליהלומים מלוטשים.

 

פלטפורמת Tracr של דה בירס מבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין מקצה-לקצה (E2E) העוקבת אחר מסלולם של יהלומים. הפלטפורמה מצויה בשלב הפיילוט, ומאלרוסה נמסר כי בכוונתה להצטרף ליצרנים וקמעונאים מובילים, בקידום "פלטפורמת בלוקצ'יין על ידי התעשייה, ולמען התעשייה".

 

מענקית הכרייה הרוסית נמסר עוד כי הפרויקט כעת "מפגיש את שתי מפיקות היהלומים הגדולות בעולם, על מנת לספק לצרכנים ולחברים בעולם המסחר ביטחון נוסף בנוגע למקור ולאותנטיות של היהלומים שלהם, וליצור בסיס דיגיטלי לשירותים חדשים שניתן לפתח רק בפלטפורמה מקצה-לקצה".

 

מערכת Tracr פותחה על ידי דה בירס וחמש יצרניות יהלומים נוספות – דיאקור (Diacore), דיארף (Diarough), קבוצת KGK, רוזי בלו (Rosy Blue NV) ותכשיטי ונוס (Venus Jewel). דה בירס מסרה בעבר כי הפלטפורמה החדשה תציע "רישום דיגיטלי מאובטח ביותר, שייצור תיעוד קבוע של עסקאות, חסין מזיופים".

 

מנכ"ל דה בירס ברוס קליבר (Bruce Cleaver), מסר בעבר כי הפלטפורמה תספק תועלת הן לקונים והן למוכרים, מאחר ש"הגורמים יוכלו להיות בטוחים שהעסקאות נרשמו, ולדעת במקביל שהמידע הרגיש נותר בינם לבין הצד השני בעסקה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן