דלג לתוכן המרכזי
simplified man
חדשות ראשי
the israel diamond industry logo

הצלחה לפיילוט מעקב היהלומים של דה בירס

פלטפורמת הבלוקצ'יין Tracr עקבה אחר 100 יהלומים, מהמכרה לקמעונאי
בלוקצ'יין יהלומים אבני חן
צילום: Sashkin / shutterstock.com

דה בירס (De Beers) הודיעה על פיילוט מוצלח למעקב אחר “הנתיב הדיגיטלי” (digital trail) של יהלומים, מהמכרה עד הקמעונאי: לדברי חברת היהלומים, פלטפורמת הבלוקצ’יין שלה, הקרויה ™Tracr, עקבה בהצלחה אחר “100 יהלומים יקרים […] בפעם הראשונה שבה בוצע מעקב דיגיטלי אחר מסע היהלום, מהמכרה עד הקמעונאי”.

 

מדה בירס נמסר כי יהלומי הגלם “עברו מהמכרה לליטוש, ומשם לתכשיטן”, באמצעות נתיב דיגיטלי מאובטח. מערכת ™Tracr תושק בהמשך 2018, ו”תבטיח לצרכנים כי היהלומים הרשומים הם טבעיים ואינם קשורים לעימותים, תשפר את הנראות והאמון בתעשייה, ותחזק את היעילות לאורך שרשרת הערך של היהלומים”.

 

מערכת ™Tracr שימשה בפיילוט את דה בירס וחמש יצרניות יהלומים שעבדו איתה – דיאקור (Diacore), דיארף (Diarough), קבוצת KGK, רוזי בלו (Rosy Blue NV) ותכשיטי ונוס (Venus Jewel).

 

מנכ”ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), אמר כי “צוות Tracr הראה כי המערכת מסוגלת לעקוב אחר יהלומים לאורך שרשרת הערך […] זו פריצת דרך משמעותית שהשגנו באמצעות עבודה משותפת עם המשתתפים בפיילוט, שחולקים את המחויבות שלנו לקידמה ולחדשנות בתעשייה”.

 

 



תגיות: דה בירס, יהלומים, תכשיטנים, בלוקצ'יין

עוד כתבות שיעניינו אותך