ישראל סין בורסות יהלומים

הצלחה לשבוע היהלומים הישראלי בסין

בורסת היהלומים של שנחאי, בראשות הנשיא שיאנג לין, אירחה השבוע משלחת של יהלומנים ישראלים, בראשות נשיא הבורסה יורם דבש, ואת נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), ארני בלום, במסגרת שבוע היהלומים הישראלי בשנחאי. האירוע כלל תערוכה של חברות ישראליות, דיונים על טכנולוגיות וחידושים בתחום היהלומים, ויצירת קשרים  עסקיים למסחר באמצעות האינטרנט.

חתימה על מזכר הבנות

 

במהלך התערוכה, נערך טקס חגיגי ובמהלכו חתמו הצדדים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין בורסות היהלומים הישראלית והסינית. נשיא הבורסה הסינית, מר לין, אמר כי "זהו אחד האירועים החשובים המתקיימים בבורסה הסינית, ואני שמח מאד לראות חיוניות ואנרגיה שכזו בקומת המסחר שלנו. זה מזכיר לי את האווירה המיוחדת באולם המסחר בבורסה הישראלית, בזמן התערוכה הבינלאומית שמתקיימת בישראל. אני מאחל לשיתופי פעולה נוספים ופוריים".

 

נשיא הפדרציה, ארני בלום, אמר כי "אנחנו בפדרציה מברכים יוזמות כמו זו של ישראל וסין היום. שני מרכזי יהלומים מהחשובים בעולם העובדים יחד, בתקופה כזו, זה דבר חשוב מאוד, ואני מברך את נשיאי שתי הבורסות".

 

שבוע היהלומים הישראלי סין
צילום: ISDE

סין – יעד חובה לשיווק יהלומים

 

סין היא מעצמה עולמית, בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה וכוח קנייה רב. בעשור הקרוב, היא צפויה להתחרות בארה"ב על תואר הכלכלה הגדולה בעולם. 

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, אמר כי "עלינו לחשוב עסקית ולקרב את שותפינו הסינים, במטרה להציג את היתרונות הרבים שבעבודה מול חברי הבורסה הישראלית, תוך הדגשת היתרונות שבסביבה הרגולטורית המסודרת במדינה, בייחוד לאור חוסר הוודאות בזירה ההודית. החדירה לשוק הסיני, בניגוד לשווקים האמריקאים והאירופיים, היא מורכבת יותר, ומחייבת ללמוד את קהל היעד ואת אתגרי הרגולציה המקומית. דווקא בנקודות ממשק מורכבות.
בורסת היהלומים הישראלית היא הגורם היחיד היכול לפתוח את יחסי המסחר לחברים, ולהוות הגורם המתאם בין הבורסות, תוך הנגשת השירותים לחברים". 

 

מסחר יהלומים ישראל סין
צילום: ISDE

עתיד ליהלומים מישראל בסין

 

המשלחת הישראלית לשנחאי כללה מעל 15 חברות, חלקן מהמובילות בתעשייה הישראלית. "אני סבור כי זוהי רק יריית הפתיחה בכינון היחסים המעולים בין שתי הבורסות", אמר דבש. "יזמנו את המפגש בשנחאי מתוך הבנה כי מדובר במהלך ארוך-טווח. כבר במהלך הביקור הזמנו את בכירי ענף היהלומים הסיני לשבוע היהלומים הבינלאומי בישראל. אני מודה להם, ובפרט לנשיא הבורסה של שנחאי, מר לין, על האירוח המכובד והמושקע בבורסה ועל העזרה בארגון התערוכה".

 

נשיא הבורסה דבש הודה בדבריו גם לפעילים בארגון המשלחת הישראלית, "יו"ר הוועדה לקשרי חוץ, מר אורי ספירו, שהוביל את הרעיון ואף עזר מאד ביישומו; למר עזרא בוארון, יו"ר ועדת תערוכות; למר ערן זיני, מנכ"ל הבורסה שהציג את פעילותנו הענפית; ולגברת טל סדן, מנהלת השיווק של הבורסה, על עבודתם המסורה והמקצועית בייזום מפגש חשוב זה. אין לי ספק כי זוהי התחלה של דרך חדשה, וכי המסחר הבינלאומי והייצוא מול סין רק ילך ויגבר עם השנים".

 

שבוע היהלומים הישראלי בשנחאי צפוי להתקיים מעתה מדי שנה.

 

שבוע היהלומים הישראלי סין
צילום: ISDE

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן