בנק איגוד בורסת היהלומים

פנינסולה תרכוש מבנק אגוד את תיק האשראי לענף היהלומים

חברת האשראי החוץ-בנקאי פנינסולה, שבשליטת בית ההשקעות מיטב דש, תרכוש מבנק איגוד את תיק האשראי למימון פעילות היהלומים. אגוד נאלץ למכור את חלקו בתיק לאור המיזוג עם מזרחי טפחות, והעובדה שיחד שלטו שני הבנקים ביותר ממחצית הענף. 

 

התמורה בעסקה תלויה בשווי התיק בעת מועד השלמתה: אם יעלה שווי התיק על 130 מיליון דולר, יקבל איגוד 70% משוויו (מעל 91 מיליון דולר), ואם שווי התיק יהיה נמוך מ-70 מיליון דולר, התמורה תעמוד על 55% משוויו (כ-37.25 מיליון דולר).

 

בורסת היהלומים מכבי שמשון
צילום: IDI 

תיק האשראי שתרכוש פנינסולה יכלול את האשראי וההלוואות של בנק אגוד ללקוחותיו מענף היהלומים. נכון ל-30 ביוני 2020, התיק עמד על כ-91 מיליון דולר, והיקף מסגרות האשראי ללקוחות הסתכם בכ-250 מיליון דולר.

 

בנק איגוד נאלץ למכור את תיק האשראי למימון ענף היהלומים לאחר שבנובמבר 2019, קיבל בית הדין לתחרות את הערעור שהגישו הבנקים נגד ההחלטה לאסור על מיזוג ביניהם, ואישר את המיזוג אך לא כלל בעסקה את האשראי בתחום היהלומים, כי חלקם המצרפי של שני הצדדים עולה על 50% בשוק האשראי ליהלומים, ובדיקת הרשות העלתה חשש סביר לפגיעה בתחרות כתוצאה מהמיזוג. השלמת העסקה תלויה באישור הממונה על התחרות, ואם זה לא יתקבל תוך שמונה חודשים, היא תבוטל.

 

יהלומים עגולים מלוטשים כסף
צילום: allstars / shutterstock.com

מנכ"ל פנינסולה, מיכה אבני, מסר כי "אנו שמחים על חתימת ההסכם לרכישת תיק היהלומים של בנק איגוד. רכישת תיק האשראי תאפשר לנו להרחיב את פעילותנו גם לתחום האשראי ליהלומנים, אשר הינו בעל מאפיינים דומים לפעילות האשראי הנוכחית של פנינסולה". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן