ערן זיני בורסת היהלומים

ערן זיני: ייצוא המלוטש מישראל זינק בדצמבר ב-245%

מנכ"ל בורסת היהלומים ערן זיני, התראיין לתכנית "צבע הכסף" ברשת כאן ב' ברדיו, על מצבו הנוכחי של ענף היהלומים, קרוב לשנה לתוך משבר הקורונה. בריאיון, ציין זיני כי "השנה האחרונה הייתה שנה מאתגרת", מאחר שכבר מאמצע ינואר 2020 הורגשה הקפאה של כל פעילות מכיוון המזרח הרחוק, שהיה הראשון להיכנס לסגר. 

 

בורסת היהלומים ברמת גן
צילום: IDI 

לדברי מנכ"ל הבורסה, הסגר הראשון היה הקשה ביותר, ובמהלכו מספר והיקף העסקאות נחתך במעל 85%. עם זאת, זיני סיפר כי מאז חודש מאי מורגשת עלייה הדרגתית בפעילות. "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שככל שיעבור הזמן אנחנו נרגיש עוד ועוד שינויים, ונלמד אבל גם להתמודד עם כל שגרת הקורונה", ציין המנכ"ל.

 

זיני נשאל על השפעת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות על הענף, וסיפר כי בורסת היהלומים של דובאי פתחה נציגות ברמת גן, כפי שעשתה גם בורסת היהלומים הישראלית בדובאי. זיני גם הסביר על הקפיצה הגדולה במסחר היהלומים בדובאי, ועל ההזדמנויות שהיא יוצרת כעת ליהלומנים מישראל.

 

דובאי יהלומים מתכות יקרות
צילום: DMCC

כשנשאל על מחירי יהלומים, הסביר ציין כי מאחר שמפיקות הגלם הפסיקו את האספקה לשוק, רמות המחירים נשמרו, ונוצרו ביקושים משמעותיים שמובילים לזינוק עצום בייצוא המלוטש בימים אלו. זיני ציטט את נתוני משרד הכלכלה, לפיהם בחודש דצמבר, ייצוא המלוטש מישראל זינק ב-245%.

 

האזינו לריאיון המלא עם מנכ"ל בורסת היהלומים, ערן זיני: 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן