גשר WP

נמשך הגידול בענף היהלומים: העליות באפריל עלו על הציפיות

המגמה החיובית בענף היהלומים הישראלי נמשכת, וחתמה שלישון מצוין ראשון של 2021, לאחר שעליות מרשימות נרשמו בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, כך עולה מסיכום שלישוני שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

 

בשלישון הראשון של השנה, הסתכם יבוא יהלומי הגלם נטו לישראל ב-594 מיליון דולר, עלייה של 112% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. באפריל נרשמה עלייה עצומה של מעל 1,200% לעומת אפריל 2020. יצוא יהלומי הגלם נטו מישראל הסתכם ב-522 מיליון דולר, עלייה של 115% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר באפריל נרשמה עלייה בשיעור 1,896% לעומת אפריל 2020.

 

יהלומים מלוטשים עגולים
צילום: Almarina / shuttAlmarina / shutterstock.com

יבוא היהלומים המלוטשים נטו לישראל הסתכם בשלישון הראשון ב-855 מיליון דולר, עלייה שנתית של כ-96%. באפריל, נרשמה עלייה שנתית של 512% לעומת אפריל 2020. ייצוא היהלומים המלוטשים נטו מישראל הסתכם ב-1.15 מיליארד דולר, עלייה של כ-30.5% לעומת השלישון הראשון אשתקד. ייצוא המלוטש באפריל עלה בשיעור של כ-735% לעומת אפריל 2020.

 

מהנתונים עולה גם כי באפריל, הסתכם ייצוא יהלומי הגלם מישראל לדובאי בכ-18 מיליון דולר, שהם כ-13% מכלל ייצוא הגלם מישראל באפריל. ייבוא הגלם מדובאי לישראל הסתכם בחודש שעבר בכ-16.75 מיליון דולר, כ-14% מסך יבוא הגלם לישראל.

 

בורסת היהלומים ברמת גן
צילום: IDI

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, הזכיר כי נתוני הצמיחה הגבוהים של אפריל נובעים גם מההשוואה לאפריל 2020, אז הענף כמעט הושבת בשל הסגר הראשון. "יחד עם זאת, גם אם נשקלל נתון זה בחשבון, בראייה כוללת של השלישון האחרון ושל המצב בשוק העולמי, יש לתעשיית היהלומים הישראלית סיבות רבות לשמור על אופטימיות עקב נתוני הצמיחה המצוינים הרצופים שמצביעים על כך שהתעשייה המקומית עומדת בחוד החנית של התאוששות ענף היהלומים העולמי", מסר המפקח על היהלומים. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן