ענף היהלומים נתניה ישראל

נתניה ציינה בערב נוסטלגי מיוחד את ראשית ימי ענף היהלומים

ערב נוסטלגי מרגש של ענף היהלומים נערך לאחרונה במוזיאון העיר נתניה, והפגיש רבים מוותיקי הענף. באירוע השתתפו רבים מחברי קהילת ענף היהלומים בעבר ובהווה, שהעלו זיכרונות מימיהן הראשונים של מלטשות היהלומים בנתניה, שהייתה מוכרת במשך שנים כ"עיר היהלומים".

 

באייטם על האירוע באתר רשת המקומונים של השרון דווח כי הערב, בהנחייתו של אריק באוכמן, נפתח בתערוכה מיוחדת שכללה את אביזרי וכלי התעשייה, והציגה בין היתר מלטשה משנות ה-40 של המאה הקודמת.

 

המנחה הקריא במהלך הערב דברים שמסר נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, אשר בירך על שיתוף הפעולה. במהלך הערב, סיפרה גם סגנית נשיא הבורסה, חני ישראל, על כניסתה לעולם היהלומים, וכן על כניסתן של נשים לבורסה.

 

עוד נכתב כי במהלך הערב רואיינו לא מעט דמויות מהענף, ובהם היהלומן עובדיה יוסף, שסיפר על ימי הראשונים במפעל בריק, וצביקה קצף, בנו של מקים יהלומי בריק אריה קצף ז"ל, שהסביר את הופעתם של קואופרטיבים בימי המשבר של שנות ה-40. עוד דיברו במהלך הערב אריה שוורץ, שסיפר על תקופות גאות ושפל בענף; יהודית ניניו, שסיפרה על אמה ודודתה שליטשו יהלומים במטבח בביתן, כדי להישאר קרוב לילדים; ואריאלה מנדיל, המתעדת כבר שנים את ראשית הענף בארץ ובנתניה, והציגה אנקדוטות מאותם ימים.

 

את הערב הנחתה ברוריה בת שדה, שראיינה את ותיקי הענף על ימיהם הראשונים. באירוע המרגש השתתפו בני משפחה ונציגים רבים מדור ההמשך של ענף היהלומים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן