idc 0921 8595730מתחםבורסה

מסחר היהלומים הישראלי המשיך להתחזק באוגוסט

המגמה החיובית נמשכת: עליות משמעותיות נרשמו בכל ארבע קטגוריית מסחר היהלומים המרכזיות גם בחודש אוגוסט, כך עולה מסיכום שני השלישונים הראשונים של 2021, שפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

 

בשני השלישונים הראשונים של 2021, ייבוא יהלומי הגלם לישראל הסתכם ב-1.39 מיליארד דולר נטו, עלייה שנתית של 165%, כולל עלייה של 205% בנתוני אוגוסט לעומת אוגוסט 2020. ייצוא יהלומי הגלם באותה תקופה הסתכם ב-1.16 מיליארד דולר, זינוק של 177% לעומת אשתקד, כולל עלייה של 11% בייצוא הגלם באוגוסט לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

יהלומי גלם דרום אפריקה
צילום: Diamcor Mining

ייבוא היהלומים המלוטשים לישראל הסתכם בשני השלישונים הראשונים של השנה בכ-1.88 מיליארד דולר, עלייה של 136% לעומת אשתקד, כולל עלייה של 90% באוגוסט לעומת אשתקד. ייצוא היהלומים המלוטשים נטו הסתכם בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב-2.37 מיליארד דולר, עלייה של כ-71% לעומת אשתקד. באוגוסט לבדו, נרשמה עלייה של 84% בייצוא המלוטש לעומת אוגוסט אשתקד.

 

לופה לוטש יהלום מלוטש
צילום: EgolenaHK / shutterstock.com

במהלך אוגוסט, הסתכם ייצוא הגלם מישראל לאיחוד האמירויות בכ-11.5 מיליארד דולר, כ-9.5% מכלל ייצוא יהלומי הגלם מישראל באוגוסט. ישראל ייבאה באוגוסט יהלומי גלם בשווי כ-17 מיליון דולר מאיחוד האמירויות – כ-7% מכלל הגלם שיובא לבורסה במהלך החודש.

 

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי "אוגוסט האחרון מהווה עוד חוליה בשרשרת החודשים המצוינים שעברו על ענף היהלומים הישראלי בשנה האחרונה. התעשייה הישראלית נהנית מהראלי שעובר ענף היהלומים העולמי ונכון לעכשיו יש סיבות טובות להאמין שהמגמה תימשך לכל הפחות עד סוף השנה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן