תעשיית היהלומים הישראלית המשיכה לצמוח במחצית הראשונה של 2022

המגמה החיובית של תעשיית היהלומים הישראלית נמשכה במחצית הראשונה של 2022, כך עולה מנתונים שפרסם המפקח על היהלומים. מהנתונים עולה כי כל ארבע קטגוריות הסחר התחזקו בין החודשים ינואר ויוני 2022, והמשיכו את מגמת הצמיחה של 18 החודשים האחרונים.

 

במחצית הראשונה של 2022, ייבוא יהלומי הגלם לישראל הסתכם ב-1.01 מיליארד דולר נטו, עלייה של 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ייצוא יהלומי הגלם מישראל בתקופה זו הסתכם ב-966 מיליון דולר נטו, עלייה של 6.4% לעומת המחצית הראשונה של 2021.

 

ייבוא היהלומים המלוטשים לישראל הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-1.78 מיליארד דולר נטו, זינוק של 28.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2021. ייצוא היהלומים המלוטשים הסתכם ב-2.23 מיליארד דולר נטו, עלייה של 30% לעומת החודשים ינואר-יוני 2021.

 

בחודש שעבר, ייצוא יהלומי הגלם מישראל לאיחוד האמירויות הערביות הסתכם ב-36 מיליון דולר, כ-19% מסך ייצוא יהלומי הגלם מישראל בחודש יוני. במהלך החודש שעבר, יובאו לישראל מאיחוד האמירויות יהלומי גלם בשווי של כ-64 מיליון דולר, שהם כ-30% מכלל ייבוא יהלומי הגלם לישראל בחודש יוני.

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, בועז מולדבסקי, אמר כי "אנחנו מרוצים מאוד לראות את המשך המגמה החיובית של תעשיית היהלומים הישראלית, למרות האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם לאור המלחמה באוקראינה ואי-הוודאות הכלכלית בשווקים המרכזיים שלנו. נמשיך במאמצינו הנמרצים בשמה של תעשיית היהלומים הישראלית, ואני מקווה כי המחצית השנייה של השנה תצביע על המשך הצמיחה בכל הפרמטרים המרכזיים".

 

בורסת היהלומים מכבי שמשון
צילום: IDI 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן