idc 0921 8595730מתחםבורסה

עקב וירוס הקורונה: הקלות לעוסקים בתחום היהלומים

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, פנה לאחרונה למפקח על היהלומים, מר אופיר גור, בבקשה להודיע על הקלות לעוסקים בתחום היהלומים, לאור התפשטות וירוס הקורונה בעולם, והשפעתו על המסחר והעסקים. המפקח על היהלומים הודיע בתגובה על שורה של הקלות זמניות, שיהיו בתוקף עד ה-31 במאי 2020, ונועדו להקל על יהלומנים הסוחרים עם סין, הונג קונג, מקאו, יפן, טייוון,סינגפור ואיטליה. 

 

ההקלות שעליהן הוחלט עד כה:

 

1. הארכת תקופת הבחינה ("איסנפקשן") ליהלומים מהמדינות הרלוונטית – התקופה המותרה בבחינה ("אינספקשן") ליהלומים שהגיעו מהמזרח הוארכה ל-90 יום, במקום 30 יום במצב הרגיל.

 

2.  הגבלת הסכומים המאושרים בייצוא, בליווי נוסע, ליהלומים שיעדם אחת או יותר מהמדינות הרלוונטיות – עד 700,000 אלף דולר לחבילות הנמסרות בתחנת הפיקוח, ועד מיליון וחצי דולר ליהלומים הנמסרים בשער העלייה למטוס.

 

3. הארכת התקופה המאפשרת החזרי יצוא ליהלומים שחוזרים מהמדינות הרלוונטיות – התקופה תוארך בשלושה חודשים נוספים, כך שמקסימום התקופה תהיה שנה ושלושה חודשים, במקום שנה במצב רגיל.

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, פרסם בדף הפייסבוק בתגובה כי "לשמחתי, לאחר עבודת מטה מהירה, אישר המפקח את ההקלות שביקשנו ותוקפן מיידי. ברצוני להודות למפקח אופיר גור, לסגניתו סיגל שידלובסקי ולכל הצוות המקצועי בפיקוח ובמשרד הכלכלה על הפתיחות והמחויבות ליציבות וצמיחת הענף". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן