"יהלומים חוצי זמן" – ספר חובה ליהלומנים

"הספר 'יהלומים חוצי זמן' (Diamonds Across Time) לוקח אותנו למסע חובק עולם, המספר את סיפורו של היהלום בראי האנושות". ביחד עם עשרת כותבי וכותבות המאמרים, שחקרו לעומקם את עולמות הידע של היהלומים ותכשיטי היהלומים, אנו עוברים מהודו לצרפת, לרוסיה, לבורנאו ולמחוזות אחרים, בוחנים אוספים היסטוריים, לומדים על שבילי הסחר ביהלומים, ויותר מכל – משרטטים קווים לדמותם של סיפורים אנושיים, המעלים על נס את הקשר הנצחי בין האדם ליהלום. 

 

לקראת סיומו של הספר פוגשות עינינו את עיניה הנוקבות של אליזבט טיילור הניבטות מן הדף המכניס אותנו לפרק העוסק ביהלומים החשובים שענדו נשים עוצמתיות בנות זמננו. הספר נחתם בפרק הדן בעולם הייחודי של היהלומים הצבעוניים.

 

צילום מתוך Diamonds Across Time

אותיות הזהב המוטבעות בכריכת בד אפורה, במרכזה הולוגרמה מרשימה של שלושה יהלומים חשובים שרובדו זה על גבי זה, מבהירה ממבט ראשון, שמדובר במוצר יוקרה שכמוהו לא ידע עולם ספרי היהלומים. במבט שני כבר ברור, כי ’יהלומים חוצי זמן’ הוא ספר חובה שצריך להיות מונח על שולחנו של כל יהלומן ותכשיטן. מתנה אידאלית לעצמך וללקוחות שלך.

 

הספר לא מפסיק להקסים את הקורא. מאות צילומים וציורים מרהיבים, כראוי לספר אמנות משובח, לוכדים את עין המתבונן אפילו בטרם קרא אות אחת. הצילומים והציורים נאספו בקפידה במשך שלוש שנים מארכיונים, מוזיאונים ואוספים פרטיים, או נוצרו עבור ספר זה בידי צלמים מהשורה הראשונה או בסיוע טכנולוגיית הדמיות מתקדמת. איכות ההדפסה של הצילומים והציורים גבוהה כדי כך, שאפשר לדמות את הדפדוף לסיור בתערוכת אמנות.

 

צילום מתוך Diamonds Across Time

"בימים אלה של התפשטות הסינתטיות והתחרות העזה שלנו מול מוצרי מותרות אחרים, החלטתי לרתום את עצמי להעלאת קרנו של היהלום האמיתי, ולהשבת היחס המכובד המגיע לו כמלך מוצרי היוקרה, המבטא עצמה, כוח, מעמד ואהבה נצחית ואינסופית” – אומר אלכס פופוב, שיזם והוביל את יצירת הספר המפואר, הראשון בסדרת Facets of Mankind, במסגרת מוזיאון היהלומים העולמי (World Diamond Museum) שאותו ייסד.

 

ברוח המאה ה-21 מתקיים המוזיאון במרחב הווירטואלי בלבד, כגוף העוסק בהפצת ערכו היוקרתי של היהלום ברחבי העולם באמצעי חינוך והסברה שונים. “ייסוד מוזיאון היהלומים העולמי מציין את הצעד הראשון במסע ארוך שנועד לחדש את התשוקה ליהלומים, לחבר אותנו למסורות, לחקור תרבויות ולהדגיש את הרלוונטיות של יופיו הנצחי של היהלום גם בימינו אנו”, אומר פופוב, השוקד כבר בימים אלה על הספר הבא בסדרת Facets of Mankind, שיאיר זוויות נוספות בעולמו היוקרתי של היהלום.

 

***

סקירת הספר נכתבה על ידי שירה עמי, שערכה את היהלום – כתב העת של מכון היהלומים הישראלי, במשך 35 שנים.

 

בספר 432 עמודים, 309 תמונות וציורים, ו-10 מאמרים נרחבים. הספר נכתב בשפה האנגלית.

 

ניתן להזמין את הספר ישירות באתר של ה-World Diamond Museum בכתובת זו

 

שימו לב! מחירו המלא של הספר הינו 125 דולר + דמי משלוח. לחברי בורסת היהלומים ניתנת הנחה מיוחדת.

 

כמו כן, בורסת היהלומים יוזמת הזמנה קולקטיבית של הספרים לחברי הבורסה. למעוניינים ברכישה משותפת יש לפנות למזכירות הבורסה, או למכון היהלומים (אצל משה שיק):

 

טלפון: 0543452913

 

מייל: [email protected]

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן