שער עולמי בורסת היהלומים

הבורסה ערכה כנס בנושא: "שער עולמי" – תהליך יבוא מסחרי של יהלומים

כנס הסברה בנושא "שער עולמי – תהליך ייבוא מסחרי של יהלומים" נערך אתמול (שני) בבורסת היהלומים, במעמד נשיא הבורסה, מר יורם דבש, המפקח על היהלומים, מר אופיר גור, סגנית המפקח, גב' סיגל שידלובסקי, נשיא התאחדות התעשיינים, מר קובי קורן, יו״ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי , מנכ"ל הבורסה, מר ערן זיני, וחברי הנהלה.

 

מערכת "שער עולמי", שעלתה לאוויר ב-14 בינואר 2018, באה בעקבות החלטת ממשלת ישראל. "שער עולמי" היא פלטפורמה ממוחשבת משוכללת לניהול סחר החוץ בסביבת עבודה אינטרנטית, הפועלת עם מסרים אלקטרוניים "ללא נייר", ומספקת גישה וזמינות למאגרי ידע, ומשתפת את כל הגורמים הרלוונטיים בבסיס נתונים אחד. מדובר במהלך משמעותי ביותר לכל קהילת סחר החוץ של ישראל.

 

את הכנס אתמול פתח המפקח על היהלומים, מר אופיר גור, שתמך בתהליך מכניסתו לתפקיד, ואמר כי מדובר בתהליך מבורך. גור הדגיש כי המעבר למערכת "שער עולמי" ייעל את עבודת הפיקוח, ומעתה פחות חבילות ייפתחו. כמו כן, ציין כי נעשים מרב המאמצים כדי שהמעבר למערכת החדשה יתבצע בצורה חלקה ובמינימום תקלות.

 

 

נשיא הבורסה יורם דבש
צילום: בורסת היהלומים הישראלית

נשיא הבורסה, מר יורם דבש, ציין כי מדובר ב"תהליך שהמדינה התחילה כבר בשנת 2018, וכי ענף היהלומים הוא היחידי והאחרון שנכנס אליו, וטומן בחובו שינוי שבסופו של דבר יביא לשינוי שכל הענף יהיה מרוצה ממנו".

 

נשיא התאחדות התעשיינים, מר קובי קורן, אמר כי "מאז ומתמיד היו לנו מאבקים עם הרשויות על נקודת המכס, היו מספר גופים שתמיד שאפו להעביר את הטיפול ביהלומים לשדה התעופה, והכל כלל בתוכו עמלות לא קטנות. במשך שנים ניהלנו מאבקים ותמיד הצלחנו להשאיר את הטיפול בענף היהלומים בבורסה".

נקודת שירות ממוחשבת אחת

 

המערכת "שער עולמי" עובדת בטכנולוגיית SW (כלומר – (SINGLE WINDOW, המאפשרת לראשונה לרכז לבסיס נתונים אחד את כל הרשויות המוסמכות, כולל משרדי ממשלה, מכון התקנים, דואר ישראל ועוד. בנוסף, המערכת מבוססת על טפסים אלקטרוניים בלבד, ללא שימוש בנייר, לצורך קבלת היתרים או אישורים, באמצעות כרטיסים חכמים, זמני שירות מבוקרים וניהול משימות באופן ממוחשב.

 

בורסת היהלומים שער עולמי

צילום: IDI

התפיסה בבסיס מערכת "שער עולמי" היא של נקודת שירות אחת, שתשרת את כלל הגורמים המעורבים בתהליכי סחר-חוץ של ישראל: מנהל המכס, משרדי ממשלה, יבואנים ויצואנים, סוחרי מכס, נמלים, מחסני מטען, מחסני רכב, דיוטי פרי ועוד.

 

מבחינת חברי הבורסה, כמעט שלא יורגש הבדל במעבר למערכת "שער עולמי", כי חברי הקהילה שעובדים במערכת יעבדו מול חברות השילוח המורשות בבורסה, ובאמצעות ייפויי כוח לעמילי המכס הרלוונטיים.

טיפים ודגשים לסיום:

 

– חתימה על ייפויי כוח לחברות השילוח ולעמילי המכס.

 

– בדיקת עלויות השירות ועמילי המכס!

 

– עבודה מסודרת ויסודית – דיוק בהקלדת הנתונים.

למידע נוסף:

 

ניתן לפנות בכל שאלה לחברי ההנהלה – מר חזי בלום, גב' אמה ינובר.

 

לאתר איגוד לשכות המסחר לחצו כאן

 

לאתר רשות המסים לחצו כאן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן