יורם דבש

סיכום האסיפה הכללית ה-69 של בורסת היהלומים הישראלית

האסיפה הכללית של בורסת היהלומים התכנסה אתמול (שלישי, 8 בינואר) בפעם ה-69, בנוכחות צמרת בורסת היהלומים, יהלומנים רבים, והשר לשעבר גדעון סער.

 

האסיפה נפתחה באופן מסורתי באזכור שמות חברי הבורסה שהלכו לעולמם בשנה החולפת, ובאי האולם עמדו לזכרם דקת דומיה.

 

בורסת היהלומים
צילום:בורסת היהלומים

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, סקר בפירוט את הפעילות הענפה של הבורסה ב-2018, שהייתה לדבריו שנה שדרשה הכרעות לא פשוטות במציאות מאתגרת. כמו כן, סקר את פירות העבודה המאומצת אל מול משרדי הממשלה ואישי ציבור.

 

עוד אמר נשיא הבורסה כי "אני סבור שאחת מהמגמות החשובות ביותר היא המשמעת התקציבית שהנהגנו בבורסה. מובן כי כלל חברי ההנהלה ומטה הבורסה נרתמו למהלך, אך להביא במהלך השנים האחרונות להפחתה של כ-40% בתקציב הבורסה, ובנוסף לכך לבצע קיצוץ תקציבי של 20% בהוצאות מפעלי הבורסה, אינו דבר של מה בכך".

 

"חשוב לי להדגיש כי לצד הפחתת ההוצאות התפעוליות, אנו נוקטים באחריות מרבית בכל הקשור לסדר וביטחון החברים והדיירים במתחם, כמו גם לרמת השירותים", הוסיף דבש. "כולנו הרגשנו ומרגישים את העלייה ביוקר המחיה, אולם בבורסה, לאור הקשיים בענף, דאגנו כי לא נעלה את דמי החבר והאחזקה שאנו משלמים. זהו מאבק יומיומי, אשר מחייב אותנו לבחון כל הוצאה בצורך ובעלות".

 

"אני מתחייב כנשיא הבורסה, יחד עם חבריי להנהלה, להמשיך לעשות הכל במטרה לגרום לשגשוגו על הענף. המטרה חשובה מאוד, אך הדרך לא פחות – רק בכוחות משותפים נעשה ונצליח!", סיכם נשיא הבורסה.

 

גדעון סער
צילום:בורסת היהלומים

 

האורח באסיפה, השר לשעבר גדעון סער, בירך את הנוכחים לרגל האסיפה הכללית, ואמר כי "תעשיית היהלומים הביאה הישגים למדינת ישראל. אנחנו צריכים לחשוב איך עושים שהענף הזה ימשיך וישגשג". סער התייחס גם לחזרתו לחיים הציבוריים, ולתחומים שבהם היה רוצה להשפיע, כמו המאבק בבירוקרטיה וברגולציה העודפת, והעומס שמטילים ההליכים הפליליים הזוטרים על בעלי עסקים.

 

"שמחתי לבוא ולהתארח בבורסת היהלומים", אמר סער. "מחמם את הלב לראות שעובדים כאן בכפיפה אחת אנשים מכל המגזרים בישראל – חילוניים, דתיים, חרדים, גברים, נשים. אתם מפגינים בחיי היומיום שלכם אחדות שחשובה לישראל", אמר.

 

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, התייחס בדבריו לרפורמה בנושא מיסוי ענף היהלומים, ועמד על התחומים שעמם מתמודדת הנהלת הבורסה. קורן ציין בחיוב את שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים בענף – בורסת היהלומים, התאחדות תעשייני היהלומים ומכון היהלומים.

 

בורסת היהלומים
צילום:בורסת היהלומים

 

יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי, המשמש גם כיו"ר ועדת כספים בבורסת היהלומים, התייחס לפעילות מכון היהלומים, ואמר כי "מכון היהלומים העתיק את משרדיו לבניין היהלום, צעד שנעשה מתוך חיסכון כספי ולשם הנגשת שירותי המכון לחברי הבורסה". כיו"ר ועדת כספים, מולדבסקי גם סקר בפני הנוכחים את תקציב הבורסה.

 

עוד בירכו נשיא הכבוד של בורסת היהלומים, שמואל שניצר, נשיא הכבוד של בורסת היהלומים, יאיר סהר, ונשיא בורסת אבני החן, שלמה אשד.

 

האסיפה ננעלה באישור שינויי התקנון ודו"ח ועדת הביקורת, ובשירת התקווה.

 

מאת: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן