הרמס יוקרה סין תכשיטים

מחקר: שוק היוקרה נפגע קשות, אך יתאושש לחלוטין

תעשיית היוקרה אמנם סבלה מהתכווצות חסרת תקדים בגודלה, אך עדיין "שומרת על היכולת להתאושש" – כך עולה ממחקר שוק היוקרה ה-19 במספר, שמפרסמת חברת הייעוץ האמריקאית ביין ושות' (Bain & Company), כפי שדווח באתר Rough&Polished.

 

תכשיטים יהלומים קניות קורונה
צילום: faboi / shutterstock.com

על פי הדוח, המגיפה "גרמה לירידה חסרת תקדים בגודלו של שוק היוקרה, המסתכם כעת ב-217 מיליארד אירו". מדובר בירידה שנתית של 23%, וחזרה לרמות של 2014. מביין ושות' נמסר כי נתון זה מציג לתעשייה "פוטנציאל מואץ לשינוי וטרנספורמציה". הרבעון השני של השנה היה הגרוע ביותר שהענף חווה מעולם, אבל כבר ברבעון השלישי החלו להירשם סימני התאוששות.

 

תיק של מותג היוקרה גוצ'י
צילום:andersphoto / Shutterstock.com

עוד נכתב כי "האנדרלמוסיה של מגפת הקורונה הייתה הזרז לשינוי בתעשיית היוקרה, המצויה על מסלול להתאוששות בשנים 2022-2023. נרשמת צמיחה בביקוש הצרכני לפעילות בעלת תכלית והשפעה חברתית, ומותגי יוקרה צפויים להפגין מחויבות אמיתית ובת-קיימה לגיוון, הכלה וקיימות".

 

ביין ושות' צופה כי שוק היוקרה יתכווץ ב-10% ברבעון הרביעי של 2020, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשנת 2021, "ביין צופה צמיחה של בין 10-12% ל-17-19% , בהתאם לכמה גורמים". החברה צופה כי שוק היוקרה ישוב לרמות של שנת 2019 "בסוף שנת 2022/תחילת שנת 2023".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן