מטילי זהב

טיפאני'ס ואפל מצטרפות לתכנית "סלמון הזהב"

שחקן חדש בתחום הזהב: הארגון הלא-ממשלתי RESOLVE, המתמקד בנושאי קיימות, הודיע על השקתו של "סלמון זהב" – תן תקן לזהב שנכרה באופן אחראי בנהר יוקון (Yukon). ב-IDEX Online דווח כי זהב מהפרויקט משתייך כעת בין היתר לשרשרת האספקה של ענקית תכשיטי היוקרה טיפאני ושות' (.Tiffany & Co) וענקית הטכנולוגיה אפל (Apple).

 

נהר יוקון מגיע מקולומביה הבריטית, קנדה, וזורם בטריטוריית יוקון הקנדית, כאשר חלקו התחתון שוכן באלסקה. פרויקט RESOLVE נועד להבטיח סורסינג אחראי של זהב, ולשמור על הדגה, ובמיוחד על דגי הסלמון, באזור אלסקה, טריטוריית יוקון וקולומביה הבריטית. על פי הדיווח, "סלמון הזהב" ניתן בגין כריית זהב התומכת בשיקום הסביבה, וככזה נותן מענה לצרכים של יצרניות וקמעונאיות הבוחרות באופן אחראי את המקורות למוצרים שלהם, כמו למשל טיפאני'ס ואפל. 

 

טבעות נישואין טבעות זהב
צילום: akufh1110 / pixabay.com

מנהלת הקיימות בטיפאני'ס, אניסה קמדולי קוסטה (Anisa Kamadoli Costa), הסבירה כי החברה "מחויבת לשמור על מערכות אקולוגיות קריטיות, ובהן אלסקה הקסומה ודגת הסלמון יקרת הערך שלה, שפעלנו רבות לטובתם. סלמון זהב מאשר כי נהלי כרייה אחראיים ושיקום של מערכות אקולוגיות חשובות באלסקה, יוקון וקולומביה הבריטית יכולים ללכת יד ביד".

 

טיפאני תכשיטי יוקרה יפן
צילום: Iris Hortman

מנהל תכנית אחריות הספקים באפל, פולה פיירס (Paula Pyers), הוסיפה כי טכנולוגיית הבלוקצ'יין שאפל מסתייעת בה בפרויקט מאפשרת לחברה "לדעת בדיוק מהיכן מגיע הזהב שעובר בשרשרת האספקה שלנו". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן