כלכלת סין ישראל דגלים

האם וכיצד ישפיע נגיף הקורונה על הייצוא מישראל?

היחידה הכלכלית של מכון הייצוא מפרסמת הבוקר (שלישי) מסמך הסוקר את השפעתה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה על הכלכלה הסינית והעולמית, כולל השלכות אפשריות על הייצוא מישראל.

 

נגיף הקורונה המתפשט בעולם ממשיך לעורר דאגה וחוסר ודאות, ונציבות הבריאות בסין מסרה כי נכון ל-3 בפברואר, נדבקו בנגיף כ-2,830 בני אדם. נכון ליום שלישי, מתו מהנגיף 427 בני אדם, כולל שני בני אדם מחוץ לסין. בשל התפשטות הנגיף, הממשל הסיני הטיל עוצר על כ-60 מיליון איש בכ-15 ערים במדינה. בנוסף, הוגבלה תנועת הנוסעים לסין וממנה, ומדינות רבות (ובהן ישראל) הודיעו כי השבים מסין חייבים להיכנס לבידוד.

 

סין יואן דולר ארה"ב
צילום: ShutterOK / shutterstock.com

השפעת נגיף הקורונה על הכלכלה הסינית והעולמית 

בטווח המיידי, נגיף הקורונה משפיע על הבורסות בסין, שרשמו ירידות חדות של כ-8%, והמדדים המובילים בעולם. הבנק המרכזי בסין הודיע כי יזרים לשווקים כ-170 מיליארד דולר, וצפוי ליזום בימים הקרובים הקלות נוספות.

 

בטווח הקצר-בינוני, ייתכן כי תורגש השפעה שלילית ישירה, אולם קצרה וממוקדת. בטווח הבינוני-ארוך, לא צפויה השפעה שלילית משמעותית, ובטווח הארוך אין עדכונים שליליים נוספים. נכון להיום, אין עדכון שלילי לגבי תחזית צמיחת הסחר העולמי. אם יירשם כזה, הוא עלול לפגוע בתחזית צמיחת הייצוא מישראל. 

 

שנחאי סין נוף בניינים
צילום: איריס הורטמן

השפעת נגיף הקורונה על כלכלת ישראל

המצב בסין עלול להשפיע על כלכלת ישראל באופן עקיף וקצר-טווח, אך הסיכון להשפעה ארוכת-טווח או לשינוי בפעילות הייצוא מישראל נמוך. ייצוא הסחורות של ישראל לסין (ללא יהלומים) הסתכם אשתקד בכ-4.6 מיליארד דולר, ירידה קלה של 3% לעומת 2018, שהייתה שנת שיא בייצוא לסין. סין היא יעד משמעותי לייצוא מישראל, וההתפתחויות האחרונות לא צפויות להשפיע במידה ניכרת על היקפי הייצוא בשנה הקרובה. 

 

קשרי הסחר עם סין הם מהחשובים והגדולים ביותר של ישראל. בעשור האחרון, היקף הסחר בין המדינות רשם גידול חד, הן בהיקפי הייצוא והן בהיקפי הייבוא. נכון לסוף 2019, סין היא שותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל, יעד הייצוא השני בגודלו של ישראל, ומקור הייבוא הגדול ביותר של סחורות מהעולם לישראל.

 

לקריאת הסקירה המלאה לחצו כאן 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן