מקלדת של מחשב עם לחצן הוסף לסל הקניות

מחקר: המכירות אונליין עלו ב-8% במהלך עונת החגים

הקניות אונליין בעונת החגים החולפת רשמו עלייה שנתית של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ברחבי העולם בכ-723 מיליארד דולר, כך מעריך מחקר של חברת Salesforce, שעליו דווח ב-IDEX Online. 

 

Salesforce צירפה יחדיו את פעילותם אונליין של "מאות מיליוני קונים ממעל 30 מדינות ברחבי העולם", והגיעה לתובנות הבאות: ראשית, הטראפיק אונליין צמח ב-13% לעומת 2018; ב"סייבר מאנדיי", ההזמנות אונליין רשמו צמיחה שנתית של 9%, וההכנסות ממכירות אונליין עלו ב-15% ל-143 מיליארד דולר; ובחג ההודיה, המכירות אונליין רשמו עלייה שנתית של 24% והסתכמו ב-20 מיליארד דולר.

 

עונת החגים תכשיטי יהלומים
צילום: AlexMaster / shutterstock.com

עוד עולה מהמחקר כי 10% מההזמנות ו-5% מההכנסות אונליין הגיעו מהמלצות שהתבססו על בינה מלאכותית (AI). הדוח הראה גם כי קמעונאים שהציעו אפשרות ל"לחיצה ואיסוף" רשמו עלייה של 56% במספר הקונים הפעילים בחמשת הימים האחרונים של עונת החגים. קונה אונליין מוגדר כמי שביצע חיפוש באתר, הוסיף מוצר לעגלה, התחיל תהליך צ'ק-אאוט והשלים את העסקה.

 

חיפוש באינטרנט
צילום: sondem

 

במכשירים ניידים נרשמה  עלייה של 80% בטראפיק בימי השיא, ו-65% מההזמנות שבוצעו אונליין היו ממכשירים ניידים. רוב גארף (Rob Garf), סגן נשיא חטיבת הקמעונות ב-Salesforce, מסר כי "לאור תוצאות הקניות בעונת החגים בשנת 2019, עולה כי הקמעונאים רשמו הצלחה במסחר האלקטרוני בנייד, באיסוף מחנויות ובהתאמה אישית באמצעות בינה מלאכותית ואנגייג'מנט במדיה החברתית, תוך הסרת מכשולים לדרך שבה צרכנים מחפשים ורוכשים מוצרים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן