מטילי זהב

יציבות בביקוש לזהב ברבעון השלישי

הביקוש העולמי לזהב הסתכם ברבעון החולף ב-964.3 טון, עלייה שנתית של 6.2 טון בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד – כך עולה מנתונים שמפרסמת מועצת הזהב העולמית (WGC) לסיכום הרבעון השלישי של 2018. מועצת הזהב העולמית מסרה כי "היקף קניות משמעותי של בנקים מרכזיים, ועלייה של 13% בביקוש הצרכני, איזנו את היקף המכירות מצד קרנות הסל (ETF)".

 

הדו"ח מראה כי הביקוש למטילי זהב ומטבעות זהב זינק ברבעון השלישי ב-28%, מאחר שמשקיעים ניצלו את מחירי הזהב הנמוך, בעודם מחפשים גידור כנגד חולשת המטבע והתנודות בשווקי המניות.  בסין, שוק מטילי ומטבעות הזהב הגדול בעולם, הביקוש עלה ב-25%. במהלך הרבעון, רזרבות הזהב בבנקים המרכזיים עלו ב-22%, וזינקו ל"רמה הגבוהה ביותר של רכישות רבעוניות נטו מאז 2015".

 

בענף הטכנולוגיה נרשמה צמיחה זה הרבעון השמיני ברציפות, והפעם בשיעור שנתי של 1%. עלייה זו נבעה מ"שימוש בזהב במוצרי אלקטרוניקה כמו סמארטפונים, שרתים וכלי רכב".

 

קרנות הסל, לעומת זאת, מכרו 103.2 טון זהב בחזרה לשוק ברבעון השלישי. על פי הדיווח, "צפון אמריקה אחראית לכ-73% מהמכירות, בשל סנטימנט כי השוק מסוכן, חוזקת הדולר, ומומנטום שיצרו המחירים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן