ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים

כיצד ישפיעו יהלומי מעבדה על תעשיית היהלומים?

 

שאלת היהלומים הסינתטיים והשפעתם על תעשיית היהלומים הטבעיים מעסיקה מאוד את ענף היהלומים בימינו. ליבייש פולנאור, הבעלים של חברת לייביש יהלומים צבעונים ושות', פרסם לאחרונה סרטון, ובו העלה שורה של שאלות לגבי מידת ההשפעה של יהלומי מעבדה על תעשיית היהלומים הטבעיים. 

 

ליבייש מתייחס לאופן שבו ייצור יהלומים בבתי חרושת יכול להשפיע על תעשיית היהלומים בימינו. תעשיית היהלומים הטבעיים מעסיקה מאות אלפי אנשים, החל מכרייה ועיבוד יהלומים, ועד לשיווק ומכירה. התעשייה מעסיקה אנשים במדינות שבהן אפשרויות התעסוקה מוגבלות, ובכך מאפשרת לאנשים אלו להתקיים בכבוד. בהתחשב בכך, שואל לייביש איזו תעסוקה תספק תעשיית היהלומים הסינתטיים למאות אלפי האנשים שמועסקים כיום בענף, ועלולים לאבד את פרנסתם. 

 

יצרנים של יהלומים סינתטיים גם מנסים למתג אותם כמושיעי הסביבה, כי הם מיוצרים בבתי חרושת ולא נכרים במכרות. לייביש מסביר כי זה לא נכון, ונוגד את המגמה השולטת בעולם כיום, שבו מחפשים יותר ויותר אחר מוצרים טבעיים. יהלומים סינתטיים, קובע לייביש, הם מוצר סינתטי, שמודפס ומשוכפל כמו כל מוצר שמיוצר בבית חרושת. טבעי, זה לא. 

 

עוד נושא שאליו מתייחס ליבייש, הוא שיווק יהלומים סינתטיים, בין היתר על ידי ענקית היהלומים דה בירס. דה בירס, ששלטה בעבר בתחום כריית היהלומים, מקדמת כעת גם מותג של יהלומים סינתטיים, ובכך פוגעת לדבריו במוצר העיקרי שלה, שהוא יהלומים טבעיים. לדעת לייביש, מהלך זה מזיק לדה בירס, ולתעשייה כולה. 

 

לשאלות ותשובות נוספות לאחד הנושאים הבוערים בתעשייה, צפו בסרטון. 

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן