יריד יהלומים כחול לבן בבורסת היהלומים הישראלית

בורסת היהלומים הישראלית חזרה לפעילות מלאה עם "יריד כחול לבן"

בורסת היהלומים הישראלית ערכה אתמול (שלישי) את יריד היהלומים "כחול לבן" הראשון מאז פרוץ מגפת הקורונה, ביום שבו בוטלו מרבית הגבלות הקורונה בישראל. התערוכה מסמלת את חזרתה של תעשיית היהלומים הישראלית לפעילות מלאה. ירידי "כחול לבן" נערכים כמה פעמים בשנה באולם המסחר של בורסת היהלומים, במטרה לעודד מסחר בין חברי הבורסה.

 

ביריד שהתקיים אתמול השתתפו עשרות מציגים ומאות סוחרים, שמכרו וקנו יהלומים בשווי עשרות מיליוני דולרים באולם המסחר שוקק החיים. 

 

בורסת היהלומים ברמת גן
צילום: IDI

בחודשים האחרונים, מסחר היהלומים בישראל רשם עלייה חדה, בשיעור דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי, בכל קטגוריות המסחר העיקריות.

 

רשימת 50 החברות שהציגו ביריד היהלומים אתמול, כללה חברות מובילות כגון TACHE, לילי דיאמונדס (Lili Diamonds) ש. שניצר (S. Schnitzer) ואנדרה מסיקה (Andre Messika). באולם המסחר הוצגו יהלומים לא משובצים, וכן תכשיטי יהלומים. בין היתר, הוצעו למכירה יהלומי פנסי צבעוניים במגוון גדלים, במחיר שהגיע עד מאות אלפי דולרים ליהלום. 

 

הנתונים בחודשים האחרונים (מרץ-מאי 2021) מראים כי ייבוא יהלומי הגלם לישראל עלה ב-112% לעומת התקופה המקבילה ב-2020, והסתכם ב-594 מיליון דולר נטו. הייצוא של יהלומי הגלם עלה ב-116% לעומת אשתקד, והסתכם ב-522 מיליון דולר נטו. ייבוא היהלומים המלוטשים לישראל עלה ב-96% לעומת אשתקד, והסתכם ב-855 מיליון דולר נטו. יצוא היהלומים המלוטשים מישראל רשם עלייה שנתית של 30.5% ל-1.15 מיליארד דולר נטו.

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, בועז מולדבסקי, אמר כי "תעשיית היהלומים, הישראלית והעולמית, עברה שנה קשה מאוד, והותירה אותנו בחוסר ודאות בנוגע לעתיד התעשייה. לשמחתנו, הנתונים מראים כי תעשיית היהלומים הישראלית רשמה התאוששות משמעותית, גם אם זה עדיין לא מורגש על ידי כלל הגורמים בתעשייה. הנהלת בורסת היהלומים הישראלית פועלת על מנת לאפשר לכלל הענף לחזור לפעילות מלאה, ועומדת בקשר עם כל הגופים הממשלתיים כדי לקדם את התעשייה, ולסייע לה לצמוח בהמשך".

 

יהלומים מלוטשים עגולים
צילום: Almarina / shuttAlmarina / shutterstock.com

יו"ר ועדת תערוכות וקשרי חוץ בבורסה, מאירה ויסברג, אמרה כי "יריד כחול-לבן השנה היה מרגש במיוחד, ומאיר עיניים באמת. זו תערוכת היהלומים הראשונה בעולם מזה מעל שנה, שנערכת לאחר כזו האטה במסחר. אנו רואים היום התאוששות חדה מהירידה במסחר בימי המגפה, ויכולים להרגיש את הביקוש הגבוה ליהלומים שראינו בנתוני המסחר האחרונים".

 

"אני מאמינה שזו רק ההתחלה, של מה שעתידה להיות התאוששות גלובלית מהירה ומרשימה מאוד. בבורסת היהלומים הישראלית, אנחנו כבר מכינים שתי תערוכות ישראליות בניו יורק ודובאי בחודשים הקרובים, כדי להביא לשותפינו ממדינות אחרות את הטובים שביהלומים שהוצגו כאן היום".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן