בורסת היהלומים הישראלית רמת גן

הרשויות הורידו את דירוג הסיכון של תעשיית היהלומים הישראלית

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשויות המס הורידו את דירוג הסיכון של תעשיית היהלומים הישראלית מ'גבוה' ל'בינוני'. זאת, לאור האמצעים השונים שיישמה התעשייה בשנים האחרונות על מנת לשפר את השקיפות והציות להנחיות הפיננסיות הבינלאומיות. מדובר בהבעת אמון, ובהישג חשוב מאוד לתעשיית היהלומים המקומית.

 

אולם המסחר בבורסת היהלומים
צילום: ISDE

דירוג הסיכון, שפורסם בנובמבר כחלק מסקירה מקיפה של סיכוני הלבנות הון ומימון טרור, ירד מ-3.7 ל-2.7. הפרק שעוסק בתעשיית היהלומים ציין צעדים חשובים שבהם נקטה התעשייה כדי להפחית סיכונים, כולל הסכם המס שעליו סיכמה על הרשויות, שילוב הנחיות למאבק בהלבנות הון ומימון טרור בתקנות בורסת היהלומים הישראלית, והתוצאות החיוביות שנרשמו בכמה ביקורות שערך המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה. הדוח סיכם כי "לאור האמצעים החשובים שבהם נקטה התעשייה, בשיתוף פעולה עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשויות המס, הפחתנו את דירוג הסיכון מ'גבוה' ל'בינוני'".

 

החלטת הממשלה באה בעקבות שנים רבות של עבודה קשה מצד הארגונים בתעשייה – מכון היהלומים הישראלי, בורסת היהלומים הישראלית, והתאחדות תעשייני היהלומים בישראל, על מנת להוביל את התעשייה לשקיפות מלאה וציות להנחיות המאבק בהלבנות הון ומימון טרור.

 

שבוע היהלומים יהלומן לופה
צילום: שלושה צלמים

נשיא בורסת היהלומים, בועז מולדבסקי, אמר כי מדובר בהישג חשוב מאוד עבור תעשיית היהלומים הישראלית, שישפיע באופן חיובי על קשריה עם גופים פיננסיים ורשויות הממשלה. הוא הזכיר את המאמצים האדירים של נשיא הבורסה הקודם, יורם דבש, המכהן כעת כנשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), ושל יעקב (קובי) קורן, הנשיא לשעבר של התאחדות תעשייני היהלומים בישראל, ואת תרומתם החשובה ביותר לשיפור דירוג האשראי.

 

"אנו רואים בכך הבעת אמון בתעשיית היהלומים הישראלית, וצעד להקמת אזור סחר חופשי בבורסת היהלומים הישראלית", הוסיף מולדבסקי.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן