יורם דבש יהלומים WFDB

אור בקצה המנהרה לתעשיית היהלומים

חברים יקרים,

 

מגיפת הקורונה עדיין איתנו, ותמשיך להגביל את האופן שבו אנו חיים ועושים עסקים. מדינות רבות ברחבי העולם מתמודדות בימים אלו עם התפשטות מחודשת של הנגיף, ומחמירות את אמצעי הזהירות. מקורות שונים קובעים כי עד שיהיה חיסון, הקורונה לא הולכת לשום מקום, ועלינו ללמוד לחיות ולעבוד לצדה. 

 

למרבה המזל, זה בדיוק מה שתעשיית היהלומים עושה, ובהצלחה מסוימת. המחצית הראשונה של השנה הייתה כישלון גורף – עם ירידות של כ-70-80% בייבוא ובייצוא יהלומים מכמה מרכזי מסחר – אך כעת אנו רואים סימנים להתאוששות מסוימת. המדיניות האחראית של דה בירס (De Beers) ואלרוסה (Alrosa) – שהגבילו את הפקת היהלומים וגילו גמישות מול הלקוחות – ותפוקה מוגבלת של מרכז ייצור היהלומים בסוראט, השפיעו ללא ספק לחיוב על שרשרת אספקת היהלומים.

 

תכשיטים יהלומים קניות קורונה
צילום: faboi / shutterstock.com

להלן סימנים לאור בקצה המנהרה:

 

– מחירי היהלומים שומרים ברובם על יציבות, בעיקר בשל מחסורים בכמה קטגוריות.

 

– ברבעון השלישי של 2020 התמתנו הירידות בהיקף הייצוא והייבוא, כאשר בחודש יולי נרשמה ירידה שנתית של 50%. אנו צופים כי המגמה תתחזק עם הזמן, ותוביל לעונת חגים חזקה.

 

– שולי הרווח של יצרנים רשמו שיפור, והם כיום גבוהים יותר מאשר לפני המגיפה. יצרנים בימינו יכולים לרכוש רק את הגלם שהם זקוקים לו, על מנת לתת מענה לביקוש ממשי. 

 

– קמעונות תכשיטי היהלומים רושמת ביצועים סבירים למדי. בסין נרשם ביקוש חזק, והמכירות מזנקות אחרי הסגר. בארה"ב, חנויות תכשיטים עצמאיות מדווחות על ביקוש עקבי לתכשיטים לציון אירועים מרכזיים בחיים.

 

יהלומים מלוטשים בתפזורת
צילום: IDI 

התעשייה שלנו הוכיחה את עמידותה, במעבר למסחר אונליין. Get Diamonds, למשל, נהנה מחלק גדול מהטראפיק הזה. הצרכנים גם קונים יותר יהלומים באינטרנט, וכמה ממותגי היוקרה הגדולים ביותר מוכרים יותר תכשיטי יהלומים אונליין.

 

כל אלו סיבות לאופטימיות. בינתיים, תיהנו מחופשת הקיץ שלכם, וחזרו לעבודה רעננים ובכוחות מחודשים. עונת החגים הקרובים צפויה להיות עמוסה.

 

בכבוד רב,

יורם דבש

נשיא בפועל, הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB)

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן