בנייני הבורסה רמת גן 2

מרכז המכרזים הבינלאומי בבורסת היהלומים מסכם שנה מצוינת

מרכז המרכזים הבינלאומי (ITC), שנחנך על ידי בורסת היהלומים הישראלית בפברואר 2017, הצליח מעל ומעבר לציפיות בשנה הראשונה לפעילותו. בזכות הצלחה זו, הודיעה הבורסה כי המרכז יורחב בהמשך השנה, כך שיכלול מתחם לעריכת מכירות פומביות חיות.

 

מרכז המרכזים הבינלאומי, המתקן המתקדם ביותר אשר ממוקם במתחם המאובטח של בורסת היהלומים הישראלית, אירח בשנת פעילותו הראשונה כ-20 מכרזי יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים, שערכו מפיקות וסוחרי יהלומים מובילים, שרובם לא ערכו מעולם לפני כן מכרזי יהלומים בישראל. החברות שהשתתפו במכרזים בשנתו הראשונה של המרכז כבר שריינו מקומן לשנה הבאה, וחברות נוספות מנהלות מו"מ בנושא.

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, אמר כי "הקמנו את מרכז המרכזים הבינלאומי כדי לתת מענה לביקוש הרב ליהלומי גלם מצד חברינו, שבעבר היו צריכים לנסוע לחו"ל כדי להשתתף במכרזים. על ידי פתיחת מרכז המרכזים הבינלאומי, הצלחנו לחסוך להם זמן וכסף רבים, וכן להציע לחברות נוספות את האפשרות להשתתף במכירות הישירות הללו".

 

צבי זמיר, יו"ר ועדת הגלם ומרכז המכרזים הבינלאומי, אמר כי "החברות שערכו מכרזים בישראל היו מאוד מרוצות מהתוצאות. כמה מהן דיווחו כי המכירות לחברות ישראליות מהוות כעת כמחצית מכלל המכירות שלהן ברחבי העולם, וכי המחיר שהושג לקרט גבוה משמעותית מאשר בשווקים מרכזיים אחרים. אחת החברות מסרה לנו כי כתוצאה מהמכרזים שלה בישראל, נרשמה עלייה במחירים הסופיים של יהלומי הגלם שלה. מפיקה חשובה של יהלומי גלם מסרה כי הצפיות ביהלומים בישראל הובילו לתגמול פיננסי מדיד מבחינתה". זמיר הוסיף כי הוא צופה שספקיות יהלומים חשובות נוספות יציעו בקרוב את הסחורה שלהן במרכז המכרזים הבינלאומי.

 

ישראל היא צרכנית מרכזית של יהלומי גלם, ובמיוחד יהלומים גדולים במשקל 10.8 קרט ומעלה. ייבוא היהלומים הנקי לישראל ב-2017 הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר. כמה מפיקות יהלומים אחרות עורכות בקביעות מכרזים ומכירות פומביות במשרדיהן במתחם בורסת היהלומים הישראלית. לדוגמא, חברת הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa), אחת ממפיקות הגלם הגדולות בעולם, עורכת כמה מכרזי גלם בישראל מדי שנה, יותר מבכל מדינה אחרת מחוץ לרוסיה. המכירה הפומבית העדכנית ביותר של יהלומים במשקל 10.8 קרט ומעלה, שנערכה בשבוע היהלומים הבינלאומי בישראל בפברואר, גרפה 13.7 מיליון דולר, כולל פרמיות משמעותיות ביחס למחיר הפתיחה. החברה הודיעה כי בכוונתה לערוך חמש מכירות פומביות נוספות בישראל במהלך 2018.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן