גשר WP

תעשיית היהלומים הישראלית המשיכה במגמת הצמיחה ביולי 2021

תעשיית היהלומים הישראלית המשיכה בצמיחה המרשימה בחודש יולי 2021, ורשמה עליות משמעותיות בכל הפרמטרים, כך עולה מהדוח האחרון שפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה.

 

ייבוא היהלומים המלוטשים לישראל הסתכם בשבעת החודשים הראשונים של השנה ב-1.63 מיליארד דולר נטו, עלייה של 145% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. הייצוא של יהלומים מלוטשים מישראל הסתכם בתקופה זו ב-2.02 מיליארד דולר נטו, עלייה של 69% לעומת אשתקד.

 

ליטוש יהלומים בורסה ישראל
צילום: IDI

סך ייבוא יהלומי הגלם לישראל הסתכם בשבעת החודשים הראשונים של 2021 בכ-1.15 מיליארד דולר נטו, עלייה של 158% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. סך ייצוא יהלומי הגלם מישראל עלה בתקופה זו ב-229% לעומת אשתקד, והסתכם ב-1.05 מיליארד דולר נטו.

 

בחודש יולי, ייצוא יהלומי הגלם מישראל לאיחוד האמירויות הסתכם ב-15.5 מיליון דולר נטו, והיווה 11% מסך ייצוא יהלומי הגלם מישראל במהלך החודש. ייבוא יהלומי הגלם מאיחוד האמירויות לישראל הסתכם ביולי ב-23 מיליון דולר נטו, כ-15% מסך ייבוא יהלומי הגלם לישראל במהלך החודש.

 

מסחר ביהלומים שבוע היהלומים
צילום: שלושה צלמים

מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי, אביאל אליה, מסר כי הוא מרוצה מהצמיחה המתמשכת, ואופטימי לקראת המשך השנה. "ראינו צמיחה משמעותית במהלך השנה, ואנחנו יכולים להיות גאים בהתאוששות המהירה של תעשיית היהלומים הישראלית. אני מאמין כי התעשייה תמשיך במגמת הצמיחה, שאותה מוביל ביקוש ער ליהלומים בארה"ב ובסין".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן