יהלומי פנסי צבעוניים

מחירי יהלומי הפנסי הצבעוניים ירדו ב-0.7%

קרן המחקר של יהלומים צבעוניים (FCRF) מפרסמת את מחירון יהלומי הפנסי הצבעוניים (FCDI) ברבעון השלישי של 2020.

 

2020 תיזכר כשנה שבה העולם עמד מלכת, פשוטו כמשמעו. רוב הטיסות המסחריות וטיסות המטען נעצרו, חנויות נסגרו, ועסקים נאלצו לעבוד מרחוק, מבלי שהעובדים מגיעים למשרד. דרישות הציות להגבלות הקורונה גרמה לעסקים רבים לשנות לא רק את אופן הפעילות, אלא גם להאט או לעצור לחלוטין את הייצור.

יהלומים צבעוניים צהובים אדומים
צילום: Benma Diamonds

אחרי שני רבעונים ארוכים, שבהם קרן המחקר של יהלומים צבעוניים לא יכלה לבצע סקר מחירים, אנו שמחים לפרסם את המחירון הראשון לשנת 2020.

 

תוצאות הרבעון השלישי של 2020:

 

בממוצע, מחירי יהלומי הפנסי ירדו בשיעור של 0.7%. עם זאת, לאור עלייה במספר העסקאות ברבעון השלישי של 2020, מחירון יהלומי הפנסי הצבעוניים הפגין יציבות יחסית, ביחס לתקופה הכאוטית. רוב הקטגוריות רשמו ירידה של פחות מ-1%, כאשר מחירי היהלומים הצבעוניים ירדו פחות מאשר מחירי היהלומים הכחולים והוורודים. קטגוריית הווויויד של כל הצבעים רשמה יציבות (0.1%-), לעומת קטגוריות הדירוג פנסי (1.1%-), ופנסי אינטנס (0.9%-).

 

יהלומים צהובים

 

יהלומים צהובים רשמו את ירידת המחירים הקלה ביותר ברבעון השלישי (0.3%-). הקטגוריה של יהלומי פנסי אינטנס צהובים במשקל 8 קרט רשמה עליית מחירים משמעותית, בשיעור של 1.0%. מנגד ,יהלומים צהובים בדרגת פנסי אינטנס ובמשקל 5 קרט רשמו ירידת מחירים בשיעור 2.4%. 

 

יהלומים ורודים

 

מחירי היהלומים הוורודים ירדו בסך הכל בשיעור של 0.8% ברבעון השלישי. קטגוריית יהלומי הפנסי ויויד הוורודים רשמה הן את ירידת המחירים החדה ביותר (מחירי יהלומים במשקל 10 קרט ירדו ב-3.5%), והן את עליית המחירים החדה ביותר (מחירי יהלומים ורודים במשקל 1.5 קרט עלו ב-1.6%).

 

יהלומים כחולים

 

בדומה ליהלומים ורודים, מחירי היהלומים הכחולים ירדו בסך הכל ב-0.8% ברבעון השלישי. מחירי היהלומים שמשקלם 1.5 קרט ירדו ב-1.8%, ויהלומי פנסי ויויד כחולים במשקל 2 קרט רשמו עליית מחירים בשיעור 1.5%.

 

מחירון יהלומי פנסי צבעוניים
צילום: FCRF

אורן שניידר, חבר ועדת הייעוץ של קרן המחקר של יהלומים צבעוניים, מסר כי "המסחר ביהלומים אמנם טרם שב לרמות ה'רגילות' שקדמו לקורונה, אך רואים בבירור עלייה בעסקאות של יהלומי פנסי צבעוניים, בשל הקלת ההגבלות מצד ממשלות. אנו צופים שיפור נוסף בסביבה העסקית עם הכניסה ל-2021".

 

מחירון יהלומי הפנסי הצבעוניים מפורסם על ידי קרן המחקר של יהלומים צבעוניים, ארגון שאינו למטרת רווח, ועוקב אחר מחיריהם של יהלומי פנסי צהובים, ורודים וכחולים, במרכזי המסחר הגלובליים המרכזיים – הונג קונג, ניו יורק, ז'נבה ותל אביב. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן