יורם דבש יהלומים WFDB

מאות משתתפים בפתיחת קונגרס היהלומים העולמי

מאות משתתפים השתתפו אונליין במפגש הפתיחה של קונגרס היהלומים העולמי, שנערך ביום שני. המשתתפים מייצגים את הבורסות החברות בפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), וכן את התאחדויות יצרני היהלומים החברות בהתאחדות יצרני היהלומים הבינלאומית (IDMA), ולצדם משקיפים, אורחים ונציגי תקשורת.

 

המפגש שפתח את הקונגרס, תחת הכותרת "Diamonds in the Next Normal" ("יהלומים בעידן הנורמלי החדש"), כלל נאומים של נשיא ה-WFDB יורם דבש, נשיא IDMA רוני ואנדרלינדן (Ronnie VanderLinden), נשיא סיבג'ו ג'יטאנו קווליירי (Gaetano Cavalieri), ונשיא מועצת היהלומים העולמית (WDC) אדוארד אשר (Edward Asscher).

 

כל הנואמים עסקו בשינויים שעוברים על עולם היהלומים והתכשיטים, ובצורך להסתגל אליהם. קים פלטייה (Kim Pelletier), המנכ"לית החדשה של Get Diamonds – פלטפורמת היהלומים אונליין של הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים – הציגה את הישגי האתר, ואת התכניות לעתיד.

 

מפגש יהלומים אונליין WFDB
צילום: WFDB

יורם דבש מסר כי למרות שמגיפת הקורונה הפכה את 2020 לשנה מאתגרת ביותר, הביקוש חוזר בשווקים העיקריים. עם זאת, דבש הדגיש כי הבעיות של תעשיית היהלומים לא נגרמו על ידי הווירוס. "התעשייה סובלת מהיעדר רווחיות, מחסור במימון וירידה בביקוש. היא צריכה להשתנות כדי לתת מענה לביקוש של המאה ה-21. זה אומר לאמץ את הערכים של ימינו – שקיפות, קיימות ואמון הצרכן. עלינו לעבוד עם רגולטורים כדי לקדם חוקים ואמצעים שייטיבו עם כל הצדדים".

 

בהמשך המפגש של ה-WFDB, נבחר נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, באופן רשמי לנשיא ה-WFDB לכהונה בת 3 שנים, לאחר שכיהן כנשיא בפועל מאז אפריל. נשיא בורסת היהלומים של שנחאי, לין צ'יאנג (Lin Qiang), ונשיא מועדון סוחרי היהלומים בלוס אנג'לס, משה סאלם (Moshe Salem), נבחרו לתפקיד סגני נשיא. רוני אנטרמן (Rony Unterman), נבחר שוב לתפקיד המזכ"ל, ומחול שאה (Mehul Shah), נבחר שוב לתפקיד הגזבר.

 

יהלומים מלוטשים עגולים
צילום: Almarina / shuttAlmarina / shutterstock.com

בתוך כך, בורסת היהלומים של גואנגג'ואו צורפה בהצבעה לשורות ה-WFDB, והיא בורסת היהלומים השנייה מסין שמצטרפת, אחרי בורסת היהלומים של שנחאי.

 

המפגשים הפתוחים של הקונגרס מוקלטים, וניתן לצפות בהם בערוץ היוטיוב של WFDB

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן