נשיא הבורסה יורם דבש

נשיא הבורסה יורם דבש לא ירוץ לכהונה שלישית

יורם דבש, המכהן כנשיא בורסת היהלומים הישראלית בחמש השנים האחרונות, הודיע אתמול (רביעי) כי לא יתמודד על כהונה שלישית בתפקיד הנשיא, בבחירות שייערכו בדצמבר 2020. דבש מסר כי ימשיך בתפקידו כנשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), שאליו נבחר בספטמבר 2020.

 

במהלך כהונתו כנשיא בורסת היהלומים הישראלית, דבש יישם רפורמות רבות במטרה להגביר את השקיפות והאחריותיות, והוביל שינויים רגולטוריים משמעותיים בתעשייה. הוא דן על הסכם חדש עם רשויות המס בישראל, ופעל עם דרגי הממשלה הגבוהים ביותר, על מנת לחזק באמצעים רגולטוריים את מעמד התעשייה.

 

נשיא הבורסה יורם דבש
צילום: בורסת היהלומים הישראלית

דבש מילא תפקיד חשוב גם בבניית פלטפורמה דיגיטלית למסחר בינלאומי ביהלומים – Get Diamonds – שהפכה לאחרונה לפלטפורמת המסחר האלקטרוני הרשמית של ה-WFDB. בנוסף, דבש החל פרויקט נדל"ן גדול, בבעלותה והובלתה של הבורסה, הנחשב לאחד הפרויקטים הגדולים מסוגו בישראל.

 

דבש, בן 56, הפך לנשיא ה-WFDB בפועל באפריל 2020, ונבחר רשמית לתפקיד הנשיא בקונגרס היהלומים העולמי שנערך באופן דיגיטלי בספטמבר 2020.

 

 

"בחמש השנים האחרונות, הייתה לי הזכות לעבוד עם החברים לטובת בורסת היהלומים הישראלית, במהלך אחת התקופות המאתגרות והחשובות ביותר לתעשייה. אני מודה למועצת המנהלים של בורסת היהלומים ולחבריה, על האמון שנתנו בי, ועל כך שאפשרו לנו להתחיל, ליצור ולהוביל. אהיה כאן על מנת לסייע ככל הנדרש לנשיא ומועצת המנהלים הבאים", אמר דבש.

 

בורסת היהלומים הישראלית היא אחד ממרכזי מסחר היהלומים הגדולים בעולם. פועלות בה מעל 1,100 חברות ישראליות, המתמחות במסחר ביהלומי גלם ויהלומים מלוטשים, ובייצור יהלומים מלוטשים גדולים, המיוצאים לשווקים ברחבי העולם.

 

בנייני הבורסה רמת גן
צילום: IDI 

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים מאגדת 30 בורסות יהלומים מרחבי העולם. הפדרציה הוקמה ב-1947 על מנת לאגד בורסות יהלומים תחת גג אחד, ולספק להן מערכת נהלים משותפת, למסחר ביהלומי גלם ויהלומים מלוטשים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן