ישראל דובאי בורסת יהלומים

פירות השלום: DMCC פתחה נציגות בבורסת היהלומים הישראלית

מרכז הסחורות בדובאי פתח רשמית נציגות חדשה במתחם בורסת היהלומים הישראלית ברמת גן.

 

לפתיחת הנציגות התייצבו יו"ר מרכז הסחורות של דובאי (DMCC) ויו"ר בורסת היהלומים של דובאי, אחמד בין-סוליאם (Ahmed Bin Sulayem), והיועץ המיוחד ל-DMCC, מרטין ליק (Martin Leake), שהגיעו בטיסה הסדירה הראשונה מאיחוד האמירויות לישראל. הטקס נערך בהשתתפות נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה-הכהן, המפקח על היהלומים אופיר גור, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים בישראל ניסים זוארץ, מועצת המנהלים של בורסת היהלומים, נשיאי כבוד של הבורסה, וסוחרי יהלומים נוספים.

 

המשרד החדש יסייע לעסקים ישראלים מכל התעשיות והענפים, המעוניינים להקים נציגות בדובאי וב-DMCC, ותפעל להגביר משמעותית את הזדמנויות המסחר והעסקים בין דובאי וישראל.

 

בורסת היהלומים מכבי שמשון
צילום: IDI 

פתיחת הנציגות היא חלק מהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שעליו חתמו בספטמבר ה-DMCC ובורסת היהלומים הישראלית. ההסכם קורא לשיתוף פעולה בכמה תחומים, כולל שיתוף ניסיון וידע, קידום הזדמנויות סחר בילטראליות, ועריכת סמינרים וירידי יהלומים ישראל-דובאי בכל אחת מהמדינות. בנוסף לשיתוף פעולה בתחום היהלומים, ההסכם כולל יצירת הזדמנויות עסקיות בענפים אחרים, כגון טכנולוגיה, חדשנות ואנרגיה.

 

פתיחת הנציגות של ה-DMCC, שהוא אחד משלושת מרכזי הסחר החופשי הגדולים בדובאי, יאפשר לסייע לחברות ישראליות בכל סדר גודל, המעוניינות לפתוח עסקים בדובאי. בורסת היהלומים של דובאי היא חלק מה-DMCC, ונחשבת לשנייה בעולם בנפח העסקים בענף. להוציא יהלומים, ב-DMCC נערך מסחר בתה, קפה, וזהב, וחברות בה 18,000 חברות.

 

דובאי, במבט מלמעלה
צילום: shutterlk

יו"ר ומנכ"ל ה-DMCC, אחמד בין סוליאם, המכהן גם כיו"ר בורסת היהלומים של דובאי, אמר כי "זהו פרק חדש ומרגש בסיפור הסחר של איחוד האמירויות הערביות וישראל, וכזה שיפתח גל חדש של יזמות ישראלית דרך דובאי. החלטת ה-DMCC לפתוח נציגות בתל אביב הייתה קלה. בישראל נרשם עניין חסר תקדים בקידום עסקים בדובאי, עמה ובאמצעותה – במיוחד בתחום היהלומים. צוות המומחים שלנו בתל אביב יעבדו במרץ כדי לסייע לחברות ישראליות בכל סדר גודל ומכל ענף, לנצל את היתרונות של קשרים, שירותים ותשתית ברמה עולמית, שמציע ה-DMCC. אנו מצפים לקבל בברכה עסקים ישראלים למרכז העסקים החדשני שלנו, ומודים לבורסת היהלומים הישראלית על הפגנת רוח אמיתית של שיתוף פעולה", הוסיף.

 

יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים הישראלית ונשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), אמר כי "זהו צעד היסטורי שפותח הזדמנויות כלכליות עצומות לישראל, בטווח רחב של תחומים, ובמיוחד בתחום היהלומים. בורסת היהלומים הישראלית הייתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל הכלכלי של שיתוף פעולה הדדי עם ה-DMCC. עד כה, המסחר בין ישראל לדובאי היה צריך להתבצע דרך צד שלישי. פתיחת נציגות ה-DMCC במתחם שלנו, תקל מאוד על עשיית עסקים עם דובאי, ותאפשר לנו לבנות גשר עסקי למפרץ הפרסי כולו. שיתוף הפעולה בינינו ייצר ערך עצום לשני הצדדים, ולתעשיית היהלומים העולמית".

 

בורסת היהלומים הישראלית מתכננת לפתוח נציגות במגדל אלמאס (Almas) בדובאי, שבו ממוקמת ה-DMCC, ותשקול פרויקטים הדדיים נוספים עם בורסת היהלומים של דובאי.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן