ביקור משלחת בורסת היהלומים באנגולה

בכירי בורסת היהלומים מסכמים ביקור מוצלח באנגולה

משלחת ובה בכירי משרד הכלכלה וראשי בורסת היהלומים הישראלית ביקרה השבוע באנגולה, ונפגשה עם בכירים בענף יהלומי הגלם במדינה. המפגש, שנערך ביוזמת בורסת היהלומים, נועד לנצל את השינויים במדיניות שיווק היהלומים של אנגולה, על מנת להגדיל את מכירת יהלומי הגלם הישירה לישראל.

 

בראש המשלחת עמד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי, והשתתפו בה המפקח על היהלומים, דני דל; נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש; יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי; מנכ"ל בורסת היהלומים, ערן זיני; ויו"ר ועדת הגלם בבורסה, צבי זמיר. את הביקור סייע לארגן שגריר ישראל באנגולה, אורן רוזנבלט.

 

 

יהלומי גלם לוקפה אנגולה
צילום: Lucapa

המשלחת הישראלית נפגשה במהלך הביקור עם שר המשאבים הטבעיים והנפט של אנגולה, ד"ר דיאמנטינו אזבדו (Diamantino Azevedo), שהציג את מדיניות הממשלה לקידום מסחר עם שווקים חדשים. הוא הצהיר כי המשלחת הישראלית מציגה הזדמנות מצוינת לחיזוק יחסי הסחר הבילטראליים בין המדינות.

 

 

מפת אנגולה
צילום: Jurie Maree | Dreamstime.com

 

 

המשלחת נפגשה גם עם יו"ר חברת המסחר ביהלומים הלאומית של אנגולה, סודיאם (Soldiam), יוז'ניו בראבו דה רוסה (Eugenio Bravo da Rosa), שהביע מוכנות לערוך את מכרז הגלם הראשון של החברה ברמת גן, ולבקר בבורסת היהלומים בשבועות הקרובים. המשלחת הישראלית נפגשה גם עם מנכ"ל חברת כריית היהלומים הלאומית של אנגולה, אנדיאמה (Endiama), ד"ר חוזה מנואל אוגוסט גנגה ג'וניור (Jose Manuel Augusto Ganga Junior), שהדגיש את חשיבותו של ענף כריית היהלומים לכלכלת אנגולה.

 

תעשיית היהלומים הישראלית היא יבואנית מרכזית של יהלומי גלם, בעיקר של יהלומים גדולים יותר, שהתעשייה הישראלית מתמחה בליטושם. ב-2018, ישראל ייבאה יהלומי גלם בשווי קרוב ל-3 מיליארד דולר. במטרה להגדיל את המכירות הישירות של יהלומי גלם לישראל, פתחה בורסת היהלומים ב-2017 מרכז מכרזים בינלאומי מתקדם, שמארח מדי שנה עשרות מכרזים של חברות מובילות לכריה ומסחר ביהלומים. השנה, נפתח בבורסה גם מרכז למכירות יהלומים פומביות חיות.

 

נשיא הבורסה יורם דבש
צילום: בורסת היהלומים הישראלית

 

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, אמר כי "היה ביקור מוצלח מאוד עבור תעשיית היהלומים הישראלית. לישראל ואנגולה יש הרבה אינטרסים משותפים, ואנו רואים הזדמנות אמיתית לחיזוק הקשרים בין ענפי היהלומים בשתי המדינות. אנחנו מאוד מרוצים מכך שאנגולה עומדת להצטרף לשורות של מפיקות היהלומים הבינלאומית המרכזיות שעורכות מכרזי גלם בישראל".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן