leo shecter 3

תעשיית היהלומים מרכינה ראש על לכתו של לאו שכטר

יצחק אריה (לאו) שכטר, הבעלים של חברת היהלומים לאו שכטר, הלך לעולמו.

 

שכטר נולד בשנת 1924 בברוקלין, והקים את חברת לאו שכטר בשנת 1952 בניו יורק, מכספי הלוואה שקיבל. במשך השנים, הצליח להקים אימפריית יהלומים העוסקת בכל שלבי שרשרת האספקה, מייצור יהלומים ועד תכשיטים. במשך ארבעה עשורים עמדה החברה בראש החברות היצואניות המצטיינות מישראל. לאו שכטר עצמו קיבל את תואר יקיר תעשיית היהלומים.

 

"לאו שכטר היה ציוני" אומר יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי. "בזכות הציונות שלו הוקמה בישראל אחת מהחברות החשובות בענף היהלומים הישראלי. במשך שנים העסיקה החברה מאות עובדים בישראל ותרמה רבות לפריחתו של ענף היהלומים ולכלכלת מדינת ישראל. למרות היותה חברה גלובלית שפעלה בכל העולם, שמרה החברה על אופייה המשפחתי בישראל. תנחומי למשפחה" .

 

בורסת היהלומים ברמת גן
צילום: IDI מכון היהלומים הישראלי

יצחק אריה שכטר היה מוכר בתעשיית היהלומים בשם לאו שכטר, כשם החברה שהקים. כדור שני בתעשייה, החל ללטש יהלומים כשהיה בן 18. ב-1952 הקים כאמור את חברת לאו שכטר, ב-1966 קיבל את הסייט הראשון שלו מדה בירס, ובשנות השבעים הפך ליצרן היהלומים הגדול ביותר בניו יורק.

 

החברה שהקים בניו יורק מעסיקה כיום כ-1,000 איש ברחבי העולם בייצור, פיתוח ושיווק יהלומים. חברת ליאו שכטר היא בעלת סייט של דה בירס כבר מעל 50 שנה, והחל מ-2016 מחזיקה גם בסייט מחברת אלרוסה.

 

בשנת 1981 החברה יצרה שותפות עם משפחת נמדר. החברה המאוחדת נקראה שכטר נמדר, וזכתה בתואר יצואן מצטיין של מדינת ישראל בשנים 1984 ו-1990. בשנת 2004 פנו משפחת שכטר ונמדר לדרכים נפרדות.

 

בשנת 2007 יצרה לאו שכטר שותפות עם חברת קאמה תכשיטים (Kama), והרחיבה את פעילותה גם לתחום התכשיטים.

 

תיקון ליטוש טבעת יהלום
צילום: JoeFotoSS / shutterstock.com

 

הלווייתו של לאו שכטר התקיימה הבוקר, יום ראשון ז' אייר 12 במאי 2019, בשעה 10:30 בבית העלמין כפר נחמן, רעננה.

 

השבעה מתקיימת בבית משפחת טננבאום, רח' אח"י דקר 57 רעננה.

 

יהי זכרו ברוך.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן