ענק היהלומים של מארי אנטואנט 1

פרשת שרשרת היהלומים

במרכז אחת הדרמות שהובילו למהפכה הצרפתית, ב-1789, עמדה הזמנה מלכותית ליצירת תכשיטי יהלומים מלוטשים יפהפיים מאין כמותם, והונאה שבה היתה מעורבת קורטיזונה ידועה. הדרמה הזו מכונה עד עצם היום הזה ״פרשת שרשרת היהלומים״.

 

15 שנים לפני, בשנת 1774, הורה המלך לואי ה-15 לתכשיטנים הפריזאיים בוהמר (Boehmer) ובאסנז׳ (Bassenge) להכין לפילגשו שרשרת יהלומים בשווי 2 מיליון ליוורה. לתכשיטנים נדרשו מספר שנים לייצר פריט כה מורכב ובינתיים הלך המלך לעולמו. תקוותם של השניים, שיורשו, המלך לואי ה-16, ירכוש את השרשרת עבור המלכה מארי אנטואנט נכזבה, וזו דחתה את ההצעה. או אז החליטו להיעזר בקורטיזונה ז׳אן דה לה מוט (Jeanne de la Motte), על מנת שתזייף מכתב מהמלכה לקרדינל דה רוהן בבקשה שירכוש את השרשרת בשמה. הקרדינל רכש את השרשרת והפקיד אותה בידי הקורטיזונה, כדי שתעבירה למלכה, אולם זו מסרה את התכשיט לבעלה, שבתורו, לקח אותה ללונדון ושם פורקה והאבנים היקרות ששובצו בה נמכרו בנפרד.

 

כאשר החדשות על השערוריה נודעו בציבור, רבים מפשוטי העם חשבו שהמלכה היתה מעורבת בעניין וראו בכך עוד הוכחה לראוותנות שלה – עובדה שבסופו של דבר הובילה למותה שלה ולנפילתה של המונרכיה הצרפתית.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן