המעצבת יהודית אור שני

הוכרזו הזוכים בתחרות העיצוב "מתנגן לו תכשיט"

תחרות העיצוב "מתנגן לו תכשיט", שהזמינה משתתפים לעצב תכשיטים בהשראת שירים ישראלים, הסתיימה ביום חמישי האחרון (5 בינואר), בטקס הענקת פרסים ותעודות שהתקיים במוזיאון היהלומים ברמת גן. בטקס השתתפו הזוכים בתחרות, נציגי מנהל היהלומים אבני חן ותכשיטים, נציגי משרד הכלכלה והתעשייה, נציגי התאחדות התעשיינים, נציג איגוד התכשיטנים בישראל, נציג אקדמיה ונציגי התעשייה.

 

רחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, יחד עם הזוכה בתחרות, יהודית אור שני
רחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, יחד עם הזוכה בתחרות, יהודית אור שני
צילום:ענקלה

 

במקום הראשון בתחרות זכתה המעצבת יהודית אור שני, שעיצבה טבעת מרשימה

זוכה במקום הראשון: טבעת מרשימה בהשראת השיר "סאלם" של היוצר מוש בן ארי, של המעצבת יהודית אור שני
זוכה במקום הראשון: טבעת מרשימה בהשראת השיר "סאלם" של היוצר מוש בן ארי, של המעצבת יהודית אור שני
צילום:מיכאל כץ

בהשראת השיר "סאלם" של היוצר מוש בן ארי, וזכתה בפרס כספי של 25,000 שקלים. יהודית, בוגרת בית הספר לצורפות אומנית, מעצבת ומייצרת תכשיטים מזה 36 שנים. במשך שנים רבות, נחשבה למעצבת עולמית מובילה של תכשיטי כסף בשיטת האלקטרופורמינג. לפני כשמונה שנים, עברה לעצב ולייצר תכשיטי זהב איכותיים ללקוחות פרטיים. יהודית, הבעלים של המותג

 

Judi Jade Jewelry, עיצבה לתחרות טבעת בדגש על החזון לשלום והרמוניה עפ"י אחד מחוקי הטבע – חוק הקוטביות, הקובע כי שני כוחות מנוגדים המתחברים יחד יוצרים תנועה והרמוניה. בין השאר, עיצבה יהודית בעבר מתנות לאורחי בית נשיא המדינה.

 

במקום השני בתחרות זכה המעצב זוהר עזרא, בעל העסק Nano Jewelry, שעיצב

הזוכה במקום השני: שרשרת בהשראת השיר "לו יהי" של נעמי שמר, של המעצב זוהר עזרא
הזוכה במקום השני: שרשרת בהשראת השיר "לו יהי" של נעמי שמר, של המעצב זוהר עזרא
צילום:מיכאל כץ

שרשרת בהשראת השיר "לו יהי" של המשוררת נעמי שמר, וזכה בפרס כספי של 15,000 שקלים. "תכשיטי ננו" היא חברה שמייצרת ומעצבת תכשיטים ייחודיים המשלבים יופי, חדשנות ומשמעות, בעזרת טכנולוגיות פורצות דרך.

 

במקום השלישי זכה המעצב דורון מירב, שעיצב טבעת בהשראת השיר "התחנה

הזוכה במקום השלישי: טבעת בהשראת השיר "התחנה הישנה" של להקת טיפקס, של המעצב דורון מירב
הזוכה במקום השלישי: טבעת בהשראת השיר "התחנה הישנה" של להקת טיפקס, של המעצב דורון מירב
צילום:מיכאל כץ

הישנה" של להקת טיפקס, וזכה בפרס כספי של 10,000 שקלים. מירב, אדריכל בהכשרתו, עיצב את הטבעת בהשראת עולם האדריכלות. הוא הבעלים של Doron Merav Jewelry, עסק בוטיק המתמחה בעיצוב תכשיטי יוקרה בדגש על איכות וייחודיות. תכשיטי החברה נמכרים בחנות
תכשיט

 

 

ובאינטרנט, ומשווקים בכל העולם. ברשימת לקוחות החברה מופיעים שחקני קולנוע מהוליווד, כמו למשל מאט שולץ (כוכב הסרט "מהיר ועצבני"), שעבורו עיצב מירב טבעת נישואין מיוחדת במינה.

 

תכשיט נוסף שהשתתף בתחרות וראוי לציין עוצב על ידי יוני כהן, בהשראת השיר "זמר נוגה (שמוכר יותר כ- התשמע קולי), שאותו ביקשה להקדיש לרונה רמון, אשתו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל.

 

תחרות "מתנגן לו תכשיט" היא יוזמה של מינהל היהלומים אבני חן ותכשיטים, בשיתוף מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה. התחרות נועדה לעודד ייצור תכשיטי זהב תוצרת כחול לבן בשילוב אבנים יקרות, אבני חן ויהלומים, לטפח כישרונות עיצוב בתעשיית התכשיטים בארץ, ולחזק את המודעות בארץ ובעולם למעמדה של ישראל כיצרנית תכשיטים ייחודיים.

 

במסגרת התחרות, התבקשו המשתתפים לעצב תכשיט בהשראת שירים ישראלים שנחשבים לאבני דרך ביצירה הישראלית, וניכר היה כי באמצעות התכשיט הביעו את הלך הרוח והרגש שכל כך מאפיינים את התרבות הישראלית. עשרות הצעות לעיצוב תכשיטים הוגשו למנהל היהלומים, מהם נבחרו 10 עיצובים שעלו לגמר, לאחר שהציגו עיצובים מרגשים, מקוריים,

 

חדשניים, רעננים ומקצועיים. התכשיטים נבחרו על פי אמות המידה שנקבעו בתקנון, והוגשו לשופטים ללא כל פרט מזהה, כדי להבטיח תחרות הוגנת בין תכשיטנים ותיקים וצעירים, ובין עסקים קטנים לעסקים גדולים.

 

רחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, ציינה כי "לאור הצלחתה של תחרות העיצוב 'מתנגן לו תכשיט', מינהל היהלומים אבני חן ותכשיטים, ימשיך לקיים וליזום מהלכים לקידום ועידוד עיצובים תוצרת הארץ, מתוך מטרה לחזק את מעמדם של היוצרים ושל תעשיית התכשיטים בישראל ובעולם. בטוחני כי תחרות מסוג זה תהווה קרש קפיצה עבור מעצבים לנסות את מזלם מעבר לים ולהיות חלק מהסצנה העיצובית הבינלאומית, כמו מעצבים ישראלים רבים שעושים חיל בעולם".

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן