טבעות פלטינה

10 מגמות שיובילו את שוק היוקרה ב-2018

שורה של גורמים יניעו בשנה הקרובה את שוק היוקרה בארה"ב, מהאתגרים של בני דור המילניום הצעירים, ועד רב-ערוציות ושימוש נכון באינטליגנציה מלאכותית. מנכ"ל מכון המחקר Luxury Institute, מילטון פדראזה (Milton Pedraza), הציג לאחרונה את "10 מגמות היוקרה ב-2018", במהלך כנס שעסק בנושא:

 

1. שירותים על פני מוצרים. הצמיחה בשוק היוקרה מגוונת, אך חזקה יותר בתחום השירותים (בריאות ורווחה, יופי, תיירות וטכנולוגיה), שבה צרכנים מכל הגילאים מעוניינים בחוויות יותר מאשר במוצרים. קטגוריות כגון לבוש, אקססוריז ותכשיטים יתקשו יותר. ענף התכשיטים יתקשה ליצור בידול. גם הביקוש לשעונים חלש יחסית, מפני שצעירים פחות עונדים אותם: הסבירות שצעירים מדור המילניום יענדו שעון נמוכה פי שלושה מהסבירות שצרכנים בני 55 ומעלה יעשו זאת.

 

2. הקושי הכלכלי של דור המילניום. דור המילניום בארה"ב אמנם גדול יותר מדור הבייבי-בום (92 מיליון לעומת 77 מיליון נפש), אך כוח הקנייה שלו יהיה מאופק בשנים הקרובות. הוא נאבק עם הלוואת עצומות ללימודים, עובד במשרות בעלות שכר נמוך, ודוחה את הקמת המשפחה. במידה רבה, בני דור המילניום אינם רוכשים מוצרי יוקרה בשל מצבם הכלכלי. הם מתחתנים מאוחר יותר, כי אינם מספיקים לצבור עושר באמצעות רכישת בתים או השקעות, ונוטים להוציא פחות.

 

בני דור המילניום
צילום: El Nariz

 

3. ירושה. מעבר ההון מדור לדור יתחיל לאט, וצפוי לאכזב את אלו שבונים עליו. בוול-סטריט צופים מזה זמן מעבר הון עצום של כ-30 טריליון דולר מדור הבייבי-בום ליורשיו מדור המילניום. נראה כי גם דור המילניום מצפה לכך, ומתכנן לפרוש בגיל 59, שש שנים מוקדם יותר מתכניות הפרישה של דור הבייבי-בום, בגיל 65. עם זאת, סקר שבוצע לאחרונה על ידי Natixis מראה כי 70% מהצעירים בדור המילניום מצפים לקבל ירושה גדולה ממשפחותיהם, בעוד רק 40% מההורים בדור הבייבי-בום מתכננים להותיר ירושה כזו לילדיהם.

 

4. מעט השפעה להורדות המסים. בארה"ב אולי מתוכננות הורדות מסים, אך הן לא צפויות להשפיע משמעותית על הוצאות היוקרה. רוב משלמי המסים אמנם ייהנו מהקלות מסוימות במיסוי, אם אלו יאושרו בסתיו הקרוב, אך הנהנים העיקריים מהן יהיו 1% בעלי השכר הגבוה ביותר במשק. בשוק מוצרי היוקרה, 5% העשירים ביותר אחראים ל-40% מהמכירות; 15% בעלי השכר הגבוה אחריהם ברשימה, אחראים ל-30% מהמכירות; ואילו 80% הצרכנים הנותרים אחראים ל-30% בלבד מהמכירות. כלומר, רוב הצרכנים ייהנו רק מעט מהקלות המס, ולכן הן לא צפויות להוביל ליותר מעליות קלות בהוצאות היוקרה בשנה הקרובה.

 

5. רגש על פני שימושיות. חברות יוקרה מתמקדות יותר ביתרונות רגשיים עבור הצרכן, ופחות בשימושיות של מוצרים. אין כללים אוניברסאליים ליצירת קשר רגשי עם לקוחות. ההצלחה משלבת אלמנטים כמו סיפור אותנטי, מסרים בדבר זהות המותג, ובדיקות בלתי פוסקות מה עובד בקרב הצרכנים.

 

חנות תכשיטים בולגרי LVMH
צילום:Lucian Milasan / shutterstock.com

 

6. סביבת קניות מיוחדת. סביבת הקניות מציבה אתגר לחנות היחידה, ומצליחה למשוך תנועה בשל איכות החוויה בכללותה. מרכז הקניות או הקניון חייבים בימינו לייצר חוויה מצוינת. הגופים המובילים בתחום היוקרה מציעים לצרכנים ספא, תערוכות אמנות, מוסיקה ובידור כדי להעצים את חווית הקנייה. הצוות במרכזי הקניות הללו – החל מאנשי שירות החנייה ועד המוכרים בחנויות – מספק שירות אדיב, מועיל ומומחה, ויוצר בכך חוויה רגשית חיובית. לקוחות עשויים לבקר בחנות ספציפית יחידה, אולם סביר יותר להניח כי יימשכו יותר למרכזי קניות שהחוויה בהם גורמת להם להרגיש מיוחדים יותר.

 

7. דגש על חוויה בחנות. החוויה בחנויות מקבלת את הדגש שהיא ראויה לה, בכל הנוגע להכשרת עובדים, עיצוב מחדש של חווית הצרכן, ושדרוג הטכנולוגיה והמערכות לניהול מלאי ושיווק. המסחר האלקטרוני היווה 11.7% מכלל המכירות הקמעונאיות אשתקד, ואחראי ל-41.6% מכלל הגידול במכירות הקמעונאיות ב-2016, כפי שעולה מנתוני משרד המסחר האמריקאי. ועם זאת, ישנם סימנים להאטה בגידול של המכירות אונליין בחנויות שאינן אמזון. הצמיחה צפויה להאט עוד, ומותגי יוקרה יחזירו את הדגש לחנויות. בין היתר, הם צפויים לעצב מחדש לחלוטין את החלל, ולהשקיע באנשים ובטכנולוגיה, כדי לשפר עד כמה שניתן את חווית הקנייה בחנות.

 

8. רב-ערוציות. חברות הולכות ומאמצות אינטגרציה מלאה של החנויות והערוצים אונליין. הן מבינות כי חווית הצרכן כיום אינה ליניארית – הוא עשוי לבדוק מוצר במקום אחד, לקבל עליו מידע במקום אחר, ואז לבצע את הרכישה הסופית בחנות או אונליין. הוא גם עשוי, למשל, לקנות אונליין ולהחזיר את המוצר לחנות. מותגים חייבים לייעל את הטכנולוגיה, על מנת לספק לעובדים את הגמישות הדרושה. חובה לאפשר לצרכנים לבצע פעולות בכל דרך שיבחרו, ובכל ערוץ שמציע המותג. 2018 תהיה שנה קריטית מבחינה זו.

 

נשים חנות תכשיטי יהלומים
צילום: dotshock

 

9. אינטליגנציה מלאכותית. איסוף נתונים ואיכותם יהפכו לחשובים מאי פעם, על מנת לקדם מיזמים של אינטליגנציה מלאכותית. חברות חדשניות חייבות להמשיך לאסוף נתונים על לקוחות, כדי לייצר מערכות יחסים יותר פרודוקטיביות, המבוססות על ניתוח ואינטליגנציה מלאכותית. צוות המכירות בחנויות חייב להתבסס על יותר ממחברת עם מידע על הלקוח. מה שחשוב אינו האלגוריתם, אלא הנתונים שמזינים אותו. כשמדובר במותגי יוקרה, היעדר מידע על הלקוח עשוי להפוך מחיסרון משמעותי לאיום קיומי על חברות.

 

10. השקעה בעובדים. בחירה, פיתוח ושימור עובדים הופכים למשימות חשובות מאי פעם. גיוס ובחירת עובדים שיתרמו לצמיחת העסק אינם קשורים למזל. החברות החדשניות ביותר נעזרות באינטליגנציה מלאכותית כדי לזהות מועמדים רצויים ולהדריך אותם במקום העבודה. הן כבר לא מספקות הדרכה נקודתית, אלא הפכו למעין אוניברסיטאות, המקנות לעובדים כישורים לחיים, כמו למשל אינטליגנציה רגשית, שעשויים לשפר משמעותית את מטריצות הביצועים ואת היעילות מול הלקוח. העיקר מבחינתן הוא לייצר אווירה שבה העובדים מרגישים שדואגים להם, ומציעים להם סביבה עם כלים לשגשג. אנשי המכירות יצרכו לשלב פיתוחים טכנולוגיים עם אינטליגנציה רגשית, כדי להיות שגרירים אמיתיים של המותג, באמצעות כישורים כגון יצירתיות, מומחיות, אמפתיה ונדיבות, שיאפשרו לקדם ביעילות את הקשרים עם לקוחות.

 

למאמר המקורי במלואו לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן