תיק של גוצי

בזכות סין, למרות ארה"ב: שוק היוקרה חוזר לעצמו

שוק היוקרה העולמי, שהתכווץ אשתקד ב-1% לראשונה מזה שבע שנים, צפוי לשוב השנה לצמיחה, כך קובעת סקירה עונתית של שוק היוקרה העולמי, שפרסמה חברת הייעוץ הבינלאומית ביין ושות' (Bain & Co.). על פי הסקירה, שוק מוצרי היוקרה העולמי יצמח השנה בשיעור של 2% עד 4%, ויסתכם בכ-290 מיליארד דולר, לעומת 284 מיליארד דולר אשתקד.

 

הדו"ח קובע כי התחום של תכשיטים ושעונים מתחזק, וכי גם אם מכירות השעונים מצויות בירידה, הן צפויות להתאושש בקרוב. בחלוקה לפי אזורים, החדשות הטובות מגיעות מסין ואירופה, והחדשות הפחות מעודדות מגיעות מארה"ב.

 

שוק היוקרה בארה"ב

 

הדו"ח קובע כי שוק היוקרה האמריקאי "ימשיך להציג ביצועי חסר", וייחלש השנה בשיעור של 2%, או במקרה הטוב יישאר ברמות של 2016. הסיבות לכך הן התחזקות הדולר, אי הוודאות הפוליטית הנמשכת, ומצבן הבעייתי של חנויות הכלבו, שמצטיינות במכירת מוצרי יוקרה אישיים, אך הולכות ונסגרות בקצב מהיר.

 

צילום:Cholo Aleman

 

בקנדה, שיעור הצמיחה צפוי להיות דומה לזה של ארה"ב, ולנוע בין צמיחה שלילית של 2% להיעדר צמיחה. באמריקה הלטינית, הצריכה מקומית מסייעת לשוק לשמור על יציבות.

 

חדשות טובות מאירופה

 

החדשות הטובות בדו"ח מגיעות מאירופה, שסבלה אשתקד מירידה בהיקף התיירות, אך נראה כי הצרכנים המקומיים צוברים אמון מחודש. ביין צופה כי שוק מוצרי היוקרה האישיים באירופה יצמח השנה בשיעור של בין 7% ל-9%, וכי ספרד ובריטניה יתבלטו במיוחד לטובה.

 

ברבעון הרביעי אשתקד, נרשם באירופה ביקוש ער למוצרי יוקרה. עם זאת, יש לזכור כי בריטניה, צרפת וגרמניה סבלו מטרור בחצי השנה האחרונה, ומעניין יהיה לראות אם מגמת הצמיחה תישמר.

 

הבשורה מאסיה

 

הבשורה הגדולה מגיעה מסין. השוק הסיני ממשיך להפגין חיבה למוצרי יוקרה, וצפוי לצמוח השנה בשיעור של 6% עד 8%. למעשה, חלק ניכר מהצמיחה העולמית של שוק היוקרה תלוי בצרכנים בסין, ובתיירים סיניים במדינות אחרות. הסינים קונים כיום אחד משלושה מוצרי יוקרה שנמכרים בעולם, וימשיכו לשחק תפקיד מוביל בשוק זה. נתון זה ישפיע עמוקות על תעשיית היוקרה בשנים הקרובות, וימשיך לעצב את פניה.

 

מותג השעונים רולקס
צילום:Gisling

 

הדו"ח קובע תחזית חיובית ליפן, אך באסיה המצב מורכב יותר. הירידה במכירות בהונג קונג ובמקאו אמנם התמתנה בשנה החולפת, אך המצב באזור עדיין שברירי. ביין צופים כי באזור כולו תירשם השנה ירידה של 2-4% במכירות של מוצרי יוקרה אישיים, בעיקר בשל ירידה במספר התיירים בטייוואן ובדרום-מזרח אסיה.

 

דיגיטל ודור המילניום

 

הסקירה עסקה גם בשני נושאים מרכזיים, הקשורים זה בזה, ויעצבו את שוק היוקרה בשנים הקרובות: תחום הדיגיטל, ודור המילניום.

 

הדו"ח מדגיש את חשיבותו הדיגיטל, וקובע כי זהו הערוץ שימשיך לרשום את הצמיחה הגבוהה ביותר בשנים הקרובות, ויוביל את הצמיחה של שוק היוקרה בכללותו. לכן, המותגים שיובילו את השוק יהיו אלו שישקיעו משמעותית בפלטפורמות דיגיטליות, ויתחברו ל"הלך הרוח של דור המילניום": כלומר, בין היתר, ישקיעו משמעותית בפעילויות אונליין, יתקשרו עם צרכנים באמצעות המדיה החברתית, ויאמצו גישה רב-ערוצית, המשלבת מסחר אלקטרוני לצד חנויות פיסיות.

 

הדו"ח עוסק גם בהרגלי הקניות של דור המילניום, המחפשים יותר חדשנות ויצירתיות מאי פעם. על פי הדו"ח, ההבדל בין הצלחה לכישלון של מותגים, תלוי ביכולתם להבין את השינוי בקרב צרכנים, ולפעול בהתאם. בני דור המילניום, ודור ה-Z הצעיר יותר, יהוו כ-45% משוק מוצרי היוקרה האישיים עד שנת 2025. הם ימשיכו לדרוש מענה טוב יותר לצרכים שלהם, ומותגים שיוכלו לספק זאת ייהנו מנקודת פתיחה טובה יותר במאבק על כיס הצרכן.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן