מה מסייע למכור תכשיט, עיצוב מוצלח או משקל בקרט של אבנים יקרות? לדברי ז'אן גהיקה (Jean Ghika), מנהלת תחום התכשיטים בבריטניה ובאירופה של בית המכירות הפומביות בונהמס (Bonhams), האסתטיקה העיצובית היא שמובילה את מכירות התכשיטים, יותר מאשר המשקל של היהלומים ואבני החן המשובצים בהם, כך דווח ב-Gem Konnect. לדבריה, תכשיטים בעלי עיצוב מוצלח נמכרו היטב במהלך 2016, והמגמה צפויה להימשך ב-2017.
לדברי גהיקה, תכשיטים מודרניים בעלי עיצוב חזק ונועז, המיוצרים לעיתים קרובות בעבודת יד, "נושאים ערך מעל ומעבר לשווי החומרים שמהם הם עשויים". מדובר לעיתים קרובות בתכשיטים שמיוצרים חד-פעמית או במספרים קטנים, והאקסקלוסיביות הזו מגבירה את כוח המשיכה שלהם.
גהיקה הוסיפה כי הסכומים הגבוהים ששולמו על אבני חן צבעוניות במהלך 2016 מרמזים כי אותן אבנים ייהנו מביקוש גם ב-2017. כמו כן, היא צופה שרכישות תכשיטים של נשים לעצמן ימשיכו להתחזק בשנה הבאה. נשים רכשו כ-28% מכלל התכשיטים שנמכרו במכירות הפומביות של בונהמס במהלך 2016, לעומת 24% ב-2011. גם ההוצאה הממוצעת של נשים כמעט הוכפלה לעומת 2011. בנוסף, גהיקה מאמינה כי קונים מהמזרח הרחוק ימשיכו לדחוף את הביקוש לאבני חן יוצאות דופן ותכשיטים איכותיים.