שנה חדשה 2019

עשר כתבות היהלומים הנצפות של 2018

לרגל סוף השנה האזרחית, 2018 בדקנו מה הכי עניין אתכם הקוראים, בענף היהלומים בישראל ובעולם. מה היו עשר הכתבות הנצפות במהלך השנה, ואלו התוצאות:

 

מקום עשירי – חשדות להונאת בנק בהודו

ניראב מודי, מייסד חברת התכשיטים ההודית פיירסטאר (Firestar), שהכנסותיה המדווחות מסתכמות בכ-2.3 מיליארד דולר, חשוד בהונאת בנק הודי. ידיעה זו פורסמה בתחילת 2018, ומאז הספיק מודי להימלט לבריטניה ולהפוך למבוקש בארצו, לבקש להכריז על חברתו כפושטת רגל, ובהמשך מכר את חברת התכשיטים האמריקאית שלו. נמשיך לעקוב אחר העלילה גם ב-2019.

 

מקום תשיעי – הארכת תהליך האינספקשן

הידיעה שהגיעה למקום התשיעי נוגעת לכל יהלומן: הודעת המפקח על היהלומים על הארכת תוקף שחרור יהלומים בהליך האינספקשן ל-30 יום, מהלך שמקל מאד על תהליך רכישת היהלומים.

 

מקום שמיני – גניבת תכשיטים במתחם הבורסה

סרטון גניבה מחנות המפעל של חברת טרויה, שפורסם כקריאה לעזרה באיתור הגנב, הגיע למקום השמיני ברשימת הידיעות הנצפות. באותו אירוע, שקית ובה תכשיטי יהלומים בשווי 60 אלף דולר, נגנבה על ידי אדם שהתחזה ללקוח, פשוט על ידי הסחת דעת המוכר, ללא שימוש בנשק או כל אלימות.

 

 

מקום שביעי – בגלל נמלה

במקום השביעי התייצב סרטון וידיאו של גניבת יהלום על ידי לא פחות מנמלה. התקרית נרשמה בחנות יהלומים ותכשיטים בניו יורק, שבה נלכדה הנמלה "על חם", כשהיא סוחבת על גבה יהלום. הסרטון צבר פופולאריות רבה, וקל להבין למה. ניסיון הגניבה סוכל, לנמלה וליהלום שלום.

 

 

מקום שישי – תקלה מביכה ברוסיה

תקלה מביכה ויקרה במטוס של חברת כרייה רוסית בשם צ’וקוטה (Chukota) הגיעה למקום השישי ברשימה. מסיבה לא ברורה, תא המטען של המטוס נפתח במהלך המראה מסיביר, ונפלו ממנו זהב, פלטינה ויהלומים. המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום. לצוות שלום. המטען היקר, בשווי של כ-378 מיליון דולר, לא נמצא עד היום.

 

מקום חמישי – עשירי העולם של פורבס

תמיד מעניין לדעת מי הישראלים שהשתחלו לרשימת עשירי העולם של פורבס, ועוד יותר מעניין לדעת מיהם היהלומנים בחבורה. בידיעה שהגיעה למקום החמישי ברשימת הידיעות הנצפות בשנה החולפת, נחשף כי מבין 22 הישראלים ברשימת עשירי העולם, נכללים שלושה יהלומנים: דן גרטלר, לב לבייב ובני שטייניץ.

 

מקום רביעי – תחזית רפפורט

כולנו רוצים שהשנה הבאה תהיה מוצלחת מהשנה שעברה, לכן התחזיות של האדם האחראי על מחירון היהלומים העולמי מושכות תמיד תשומת לב רבה. הידיעה, שפורסמה בתחילת 2018, הציגה את מחירי היהלומים נכון לדצמבר 2017, לצד תחזית אופטימית לשנה הנוכחית, שכולנו מקווים כי אכן התממשה.

 

מקום שלישי – צורפות

הפתעה! למקום השלישי הגיע סרטון וידיאו שהפיק מכון היהלומים עוד ב-2016, ומדגים את עבודת הצורפות של מזיאר ישורון. מזיאר, צורף מומחה ובעל בית ספר לצורפות, מראה בסרטון איך להתאים טבעת לאצבע, ומה עושים כדי שטבעת תיראה מושלמת גם אחרי תיקון.

 

 

מקום שני – M.I.D

שלא במפתיע, למקום השני והמכובד הגיע הדיווח על עשרת היצואנים הגדולים של יהלומים מלוטשים מישראל. הרשימה מתפרסמת מדי שנה ע"י מנהל היהלומים, אבני חן ותכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, וכוללת רק את שמות החברות שהסכימו לפרסום. במקום הראשון לשנת 2017 התייצבה חברת M.I.D האוס אוף דיאמונדס.

 

מקום ראשון – ניסיון הברחת יהלומים בהודו

ניסיון הברחת יהלומים שסוכל בשדה התעופה הבינלאומי במומביי, הודו, עמד במרכז הידיעה שהכי עניינה אתכם במהלך 2018. במקרה יוצא הדופן, והמעט משעשע, נלכדו 3,352 קרט יהלומים שהוחבאו בשקיות של חטיפים, בעקבות מידע שהגיע לידי אנשי החוק. לדברי החשוד, הוא קיבל סכום כסף כדי להעביר את החבילות לדובאי, ולא ידע מה החבילות מכילות. שווי היהלומים שנתפסו מסתכם ביותר ממיליון וחצי דולר.

 

 

מאת: איריס הורטמן

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן