מחקר: הצרכנים בארה"ב יוציאו 5.5 מיליארד דולר על תכשיטים בוולנטיינ'ס דיי

קדחת קניות צפויה בארה"ב בוולנטיינ'ס דיי הקרוב: סקר חדש של פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) מראה כי הצרכנים האמריקאים צפויים להוציא יותר כסף בחג האהבה שיצוין ב-14 בפברואר.

 

הסקר, שהתבצע בין ה-3 ל-11 בינואר בקרב 7,616 צרכנים בגירים בארה"ב, העלה כי האמריקאים צפויים להוציא 5.5 מיליארד דולר על תכשיטים – כ-21% מסך ההוצאות על מתנות בוולנטיינ'ס, שצפויות להסתכם ב-25.9 מיליארד דולר. נתון זה מצביע על עלייה לעומת סך המכירות ב-2022, שהסתכמו ב-23.9 מיליארד דולר. אם התחזית תתגשם, ההוצאות בוולנטיינ'ס הקרוב יהיו מהגבוהות אי פעם, כפי שדווח ב-IDEX Online.

 

מהסקר עולה כי יותר ממחצית (52%) מהצרכנים מתכננים לציין השנה את וולנטיינ'ס דיי, ויוציאו על מתנות סכום ממוצע של 192.80 דולר – עלייה נאה לעומת 175.41 דולר בממוצע ב-2022, והנתון הגבוה ביותר מאז NRF ופרוספר (Prosper) החלו לעקוב אחר ההוצאות בוולנטיינ'ס דיי, בשנת 2004.

 

זוג חנות תכשיטי יהלומים
צילום: DuxX / Shutterstock.com

סקר ה-NRF מראה גם כי צרכנים בגילאי 35 עד 44 יהיו שיאני ההוצאות, ויוציאו בממוצע 335.71 דולר – סכום הגבוה ב-142.91 דולר מההוצאה הממוצעת של יתר הצרכנים שיציינו את הוולנטיינ'ס דיי.

 

ואיפה הולכים לעשות קניות? מהסקר עולה כי הערוצים הפופולריים ביותר יהיו קניות באינטרנט (35%), חנויות כלבו (34%), חנויות מוזלות (31%), וחנויות מתמחות (18%).

 

המתנות הפופולריות ביותר בוולנטיינ'ס דיי יהיו ממתקים (57%), כרטיסי ברכה (40%), פרחים (37%), ארוחת ערב בחוץ (32%), תכשיטים (21%), כרטיסי מתנה (20%) וביגוד (19%). אמריקאים מתכננים כאמור להוציא בוולנטיינ'ס דיי 5.5 מיליארד דולר על תכשיטים, וקרוב ל-4.4 מיליארד דולר על ארוחה או בילוי בחוץ. כשליש מהצרכנים (32%) מתכננים להעניק מתנה חווייתית, לעומת 26% בשנה שעברה  – הנתון הגבוה ביותר מאז ש-NRF ופרוספר החלו להציג את השאלה הזו ב-2017.

 

עונת החגים תכשיטים יהלומים
צילום: Canadapanda / shutterstock.com

סגן נשיא אסטרטגיה בחברת פרוספר, פיל ריסט (Phil Rist), ציין כי יותר מחצי מהצרכנים אמרו כי ינצלו את המבצעים וקידומי המכירות, לטובת חגיגות הוולנטיינ'ס דיי השנה.

 

"וולנטיינ'ס דיי היא הזדמנות מיוחדת לקנות משהו לאנשים שהכי אכפת לנו מהם", אמר נשיא ומנכ"ל ה-NRF, מת'יו שי (Matthew Shay). "השנה, צרכנים צפויים להוציא על חברים ואהובים, וקמעונאים מוכנים לעזור להם לחגוג את הוולנטיינ'ס דיי, עם מתנות בלתי נשכחות במחירים נוחים".

 

לאחרונה פורסמו שלושה מחקרים של אדובה אנליטיקס (Adobe Analytics), סיילספורס (Salesforce) וג'יי פי מורגן, שהצביעו על עלייה חדה במכירות באינטרנט בעונת החגים החולפת. על פי אדובה אנליטיקס, המכירות אונליין בעונת החגים התחזקו ב-2022 ב-3.5% והסתכמו ב-211.7 מיליארד דולר, כאשר המבצעים וההנחות הגיעו לרמות שיא. הדוח של סיילספורס קבע כי "קמעונאים שהציעו 'לקנות אונליין ולקחת בחנות' (BOPIS) בתאריכים 15-24 בדצמבר מכרו פי 7 מאלו שלא עשו זאת בתקופה זו, וההפניות מהמדיה החברתית הגיעו לשיא כל הזמנים". הדוח השלישי, של ג'יי פי מורגן, הראה כי המכירות ב"בלאק פריידי" ו"סייבר מאנדיי" ב-2022 עלו ב-11% ו-9%, בהתאמה, לעומת שנת 2021.

 

עונת החגים תכשיטי יהלומים
צילום: AlexMaster / shutterstock.com

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן