זוג בחנות תכשיטים ויהלומים

פתיחה חזקה לעונת החגים: מגמה חיובית במכירות התכשיטים בארה"ב בנובמבר

המכירות הקמעונאיות של תכשיטי יוקרה ויהלומים בארה"ב עלו בחודש נובמבר לעומת נובמבר 2022, והצליחו לרכך כמה מהחששות כי הצרכנים האמריקאים איבדו השנה עניין בתכשיטים.

 

עם זאת, השיפור במכירות לא הספיק כדי להפוך את המגמה לחלוטין. עד כה השנה, מכירות התכשיטים ירדו לעומת 2022, ונותר לראות אם הביקוש בדצמבר יצליח לסגור את הפער.

 

בחישוב שנתי, המכירות בנובמבר עלו ב-0.9%. מחיר המכירה הממוצע ירד ב-0.6%, בסימן לאתגרים של התעשייה השנה – ירידה בהוצאה הממוצעת על פריט. בתוך כך, הרווח הגולמי המשיך לגדול, ועלה ל-49.4% במהלך נובמבר.

 

עד כה השנה, המכירות ירדו ב-7.3%. אולם לאור העלייה הקלה בנובמבר, הירידה השנתית עשויה להתכווץ.

 

הביקוש ליהלומי מעבדה אחראי לכ-11% מסך המכירות של יהלומים לא משובצים ותכשיטי יהלומים.

 

יהלומים לבנים מלוטשים טבעיים (Claudio Bertoloni / Shutterstock)

 

מכירות התכשיטים עלו בנובמבר ב-1.5%

 

מכירות התכשיטים בנובמבר רשמו עלייה שנתית של 1.5% במספר היחידות שנמכרו, וההכנסות ממכירות קמעונאיות צמחו ב-3.2%. המגמה החיובית הורגשה לרוחב רוב קטגוריות המוצרים והמחירים, שרשמו ביצועים טובים.

 

מספר הצמידים שנמכרו עלה ב-8.1%, וההכנסות הקמעונאיות ממכירתם עלו ב-4.8%. מספר השרשראות שנמכרו עלה ב-6.7%, ורשמו גידול של 12.1% בהכנסות. טבעות אופנה רשמו במפתיע ביצועים חלשים יחסית, כאשר מספר הטבעות שנרשמו ירד ב-5%, וההכנסות ממכירתן ירדו ב-5.5%. מספר תכשיטי הנישואין ירד ב-2.7%, וההכנסות ממכירתם ירדו ב-0.4%.

 

במונחי מחיר קמעונאי, תכשיטים בטווח המחירים של 1,000-5,000 דולר נמכרו היטב, כאשר מספר הפריטים שנמכרו עלה ב-5.6%, וההכנסות מהמכירות הקמעונאיות התחזקו ב-5.9%. בטווח המחירים של 5,000-10,000 דולר, מספר היחידות שנמכרו עלה ב-4%, וההכנסות עלו ב-3%. תכשיטים בטווח המחירים של 10,000-20,000 דולר רשמו עלייה של 4.2% במספר היחידות שנמכרו, ושל 2.8% בהכנסות הקמעונאיות.

 

מכירות התכשיטים במחיר קמעונאי של עד 1,000 דולר כמעט שלא רשמו שינוי, אחרי שמספר היחידות שנמכרו ירד ב-0.2%, וההכנסות ממכירתם ירדו ב-0.5%. חולשה יחסית נרשמה במכירות התכשיטים בטווח המחירים של 20,000-100,000 דולר, שבו מספר התכשיטים שנמכר ירד ב-2.1%, וההכנסות ממכירות התכווצו ב-1%.

 

מרכז קניות יוקרתי בעונת החגים

 

מכירות תכשיטי היהלומים עלו בנובמבר

 

מכירות תכשיטי היהלומים רשמו צמיחה חיובית, כאשר מספר התכשיטים שנמכרו עלה ב-7.8%, וההכנסות צמחו ב-11.7%.

 

תכשיטי יהלומים טבעיים רשמו ביצועים חזקים במיוחד כמתנה לחגים, עם עלייה של 5.1% במספר התכשיטים שנמכרו, ושל 9.9% בהכנסות. המחיר הממוצע של תכשיט המשובץ ביהלומים טבעיים עלה ב-4.7%. מספר תכשיטי הנישואין המשובצים ביהלומים טבעיים אמנם ירד ב-7.1%, אך ההכנסות עלו ב-3.2%.

 

מספר התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה שנמכרו עלה ב-51.2%, ושווים הכולל עלה ב-35.9%. המכירות של תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה היוו 7.1% ממספר התכשיטים שנמכרו בסך הכל, לעומת 5% בנובמבר 2022. המחיר הממוצע של תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה רשם ירידה שנתית של 9.6%.

 

שוק טבעות האירוסין המשובצות ביהלומי מעבדה מציג בבירור את השפעות הירידה במחיר לקרט. בטווח המחיר הקמעונאי של 2,500-5,000 דולר, נרשמה עלייה של 43.3% במכירות. בטווח המחירים של 5,000-7,000 דולר, לעומת זאת, נרשמה ירידה של 23% במספר התכשיטים שנמכרו.

 

ניכר קושי הולך וגובר למצוא תכשיט משובץ ביהלומי מעבדה, שראוי לתג מחיר גבוה יותר.

 

הצרכנים בארה"ב חולמים על חג מולד צהוב

 

מכירות הזהב הצהוב ממשיכות לזנק. בנובמבר נרשמה עלייה של 18.6% במספר תכשיטי הזהב שנמכרו, כאשר ההכנסות ממכירות קמעונאיות עלו ב-23.3%.

 

מכירות תכשיטים זהב צהוב (Edhan Golan)
מכירות תכשיטי זהב צהוב (Edhan Golan)

 

העלייה במספר התכשיטים שנמכרו באה לידי ביטוי בכל האיכויות: תכשיטי זהב 10 קרט עלו ב-20.9%, תכשיטי זהב 14 קרט עלו ב-19%, ותכשיטי זהב 18 קרט עלו ב-17.6%. זה נכון גם לגבי טווח המחירים הקמעונאי: מספר התכשיטים שנמכרו במחיר 100-1,000 דולר עלה ב-16.1%, מספר התכשיטים שנמכרו במחיר 500-1,000 דולר עלה ב-27.3%, ומספר התכשיטים שנמכרו במחיר 5,000-10,000 דולר עלה ב-34%. המחיר הממוצע של תכשיטי הזהב הצהוב שנמכרו עלה ב-5%. המחיר הממוצע של תכשיטי זהב לבן עלה ב-1.4%.

 

סך מכירות היהלומים ירד בנובמבר

 

בשעה שמכירות היהלומים הלא משובצים רשמו עלייה שנתית של 16% בנובמבר, ההכנסה מהמכירות האלו ירדה ב-4%. זה יוצר מצב מוזר – מספר התכשיטים שנמכרו בנובמבר עומד בקנה אחד עם מספר התכשיטים שנמכרו בנובמבר 2021, אך הירידה המשמעותית במחירים הובילה לכך ששווי המכירות הכולל נמוך מזה שנרשם בנובמבר 2020.

 

חנות תכשיטים יהלומים זיילס סיגנט

בשל ירידות המחירים: מכירות היהלומים הטבעיים ירדו ב-9%

 

הביקוש ליהלומים טבעיים בחנויות בארה"ב רשם ירידה נוספת. בחישוב שנתי, שווי המכירות הכולל ירד ב-9%, ומספר התכשיטים שנמכרו ירד ב-4% במהלך נובמבר. המחיר הממוצע ששולם עבור יהלום לשיבוץ עמד על 9,810 דולר, אחרי שרשם ירידה שנתית של 5.3%.

 

בחישוב חודשי, המכירות התחזקו ב-15% במונחי מספר היהלומים הטבעיים שנמכרו ושווי המכירות הכולל, עם תחילתה של עונת החגים.

 

עד כה השנה, מכירות היהלומים הטבעיים נפגעו. המכירות ירדו ב-19.5% בחודשים ינואר עד נובמבר. אך ההקשר חשוב כאן במיוחד: ההשוואה השנתית היא כנגד ביקוש יוצא דופן במיוחד ליהלומים שנרשם ב-2021, עד אמצע שנת 2022. במידה רבה, הירידה הייתה צפויה.

 

חברות תכשיטים ממשיכות להתמקד בתזרים המזומנים, ומצליחות לשפר את הרווח הגולמי, למרות מחירים מיוחדים לקידום המכירות.

 

מגמה בולטת במכירות של יהלומים טבעיים, נוגעת לגודל היהלום הממוצע שקונים הצרכנים. בנובמבר, המשקל הממוצע עלה שוב, והגיע ל-1.66 קרט. אלו חדשות מצוינות עבור קמעונאים ותעשיית היהלומים, שכן ליהלומים במשקל 1.50 קרט ומעלה יש ערך יחסי רב יותר. 

 

קטגוריות המשקל שנהנו מהכי הרבה ביקוש, היו יהלומים במשקל 1.00-1.04 קרט, יהלומים במשקל 1.50-1.59 קרט, ויהלומים במשקל 2.00-2.24 קרט. יחד, מדובר ב-36% מסך היהלומים שנמכרו בנובמבר.

 

מחירי יהלומים לא משובצים
מחירי יהלומים טבעיים לא משובצים (Edhan Golan)

 

נמשכת העלייה בביקוש ליהלומי מעבדה לא משובצים

 

יהלומי מעבדה ממשיכים להיבדל מיהלומים טבעיים. המכירות של יהלומי מעבדה עלו בחישוב שנתי במונחי שווי כולל ומספר הפריטים שנמכרו, במכירות עד כה השנה, במחירים, ולפי כל מדד כלכלי אחר.

 

בחישוב שנתי, המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים זינקו ב-17.6% במונחי ערך, ומספר התכשיטים שנמכרו זינק ב-47%, בעוד המחיר הקמעונאי הממוצע ירד ב-20%.

 

עד כה השנה, יהלומי מעבדה רשמו שנה פנטסטית. המכירות הקמעונאיות עלו ב-18.5%, ומספר היחידות שנמכרו עלה ב-53.5%.

 

קמעונאי תכשיטים עושים כל שביכולתם כדי להרוויח מהמגמה הזו, במיוחד ברווח הגולמי. בחודש נובמבר, הקמעונאים דרשו רווח גולמי ממוצע של 65.5%, עלייה של 22% לעומת נובמבר 2022.

 

חלק מהמגמות שומרות על עקביות. אחת מהן היא שרוב המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים הן בטווח המחיר של 2,500-5,000 דולר. בחודש נובמבר, 35% מהתכשיטים שנמכרו היו בטווח המחירים הזה.

 

קטגוריית המשקל של 2.00-2.24 קרט הייתה אחראית ל-18% מהמכירות, נתון שהפך אותה לטווח המשקל המבוקש ביותר. מגמה עקבית נוספת היא השילוב הפופולרי של צבע וניקיון, שנותר EFG/VS1.

 

במונחי ליטושים, אובל נהנה מפופולריות גוברת, עם 28% מרכישות הצרכנים. ולבסוף, כ-69% ממכירות היהלומים התבצעו בממו.

 

זה מראה כי הטעם של צרכנים ביהלומי מעבדה שומר על עקביות יחסית. היסודות הכלכליים, לעומת זאת, ממשיכים להתפתח. הספקים ממשיכים להוריד את המחיר הסיטונאי, בקצב מהיר יותר מהורדת המחירים לצרכן מצד הקמעונאים.

 

הספקים גם לחוצים יותר להניע סחורה ולסגור מחיר, ומספקים את חלק הארי של יהלומי המעבדה הלא משובצים באמצעות ממו.

 

יהלומי מעבדה מחיר קמעונאי
מחירים קמעונאיים של יהלומי מעבדה (Edahn Golan)

 

מאת עידן גולן 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן