נשים חנות תכשיטים יהלומים

ארה"ב: קנייה עצמית של תכשיטים תאזן את הירידה בשוק תכשיטי הנישואין

בשנת 2021 נרשם ביקוש מצוין לתכשיטי יהלומים בארה"ב, אך ב-2022 נתוני המכירות עמדו במקום, בשל האטה ניכרת בסנטימנט הצרכני במחצית השנייה של השנה. 

 

חברות התכשיטים הצליחו לגלגל ללקוחות את עליות המחירים שנבעו מהאינפלציה אשתקד, ומכירות התכשיטים זינקו בשל כך ליותר מ-45 מיליארד דולר. לשם הקשר, לפני חמש שנים בלבד מכירות התכשיטים בארה"ב הסתכמו ב-37 מיליארד דולר בלבד, כלומר רשמו מאז צמיחה שנתית ממוצעת של 4.2%.

 

במבט קדימה, התפתחויות מקרו-כלכליות קשות לחיזוי יכריעו לאן פני התעשייה ב-2023.

 

באמצע חודש מאי, יוהאן רופרט (Johann Rupert), יו"ר קונגלומרט היוקרה ריצ'מונט (Richemont), נפגש עם אנליסטים ואמר בגילוי לב בנוגע למצבו של השוק האמריקאי, כי "אל תסתכלו על ריצ'מונט או על מוצרי יוקרה, תסתכלו על מטרת הבנק הפדרלי, שהיא להגביל ולהוריד את האינפלציה, ולכן עליו להגביל את האשראי". 

 

חנויות תכשיטי יוקרה של שומה וקרטייה
חנויות תכשיטי יוקרה של שומה וקרטייה

 

לאחרונה, הבנק הפדרלי העלה את שיעורי הריבית בארה"ב זו הפעם העשירית ברצף, והביא את הריבית לשיעור של 5.00-5.25%, וזאת לעומת 0.00-0.25% בחודש מרץ 2022.

 

שיעור הריבית מצוי כעת ברמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע 2007, ובשוק מעריכים כי הגיעה כעת לרמות השיא, וכי הבנק הפדרלי יחזור להקלה פיסקלית ולהורדות ריבית עוד השנה. וכידוע, מדיניות כלכלית פחות הדוקה לרוב מסייעת לצמיחה כלכלית, כמו גם להוצאות הצרכנים.

 

נציין כי חברת התכשיטים סיגנט (Signet Jewelers), המובילה את מכירות היהלומים באמריקה, צפתה לאחרונה שתעשיית התכשיטים בארה"ב תרשום השנה ירידה "בשיעור חד ספרתי בינוני". עם זאת, סיגנט צופה כי מכירות התכשיטים שלה יירדו בשיעור נמוך יותר, של 0-2% בלבד.

 

חנות תכשיטים של רשת זיילס, השייכת לסיגנט
חנות תכשיטים של רשת זיילס, השייכת לסיגנט

 

הנהלת סיגנט צופה האטה בביקוש לתכשיטי נישואין בארה"ב, וזאת לאחר שבשנה שעברה נרשם שיא של 2.6 מיליון חתונות במדינה. על פי תחזית זו, הביקוש יתחיל להתאושש לקראת סוף השנה, ויתחיל להיבנות מומנטום של התאוששות, לתוך השנים 2024 ו-2025. 

 

הביקוש ליהלומים לחתונות, כלומר טבעות אירוסין וטבעות נישואין משובצות, צפוי להסתכם בכשליש מכלל הביקוש לתכשיטי יהלומים בארה"ב.

 

בטווח הבינוני, תכשיטי יהלומים שאינם תכשיטי נישואין, אשר לרוב נושאים תג מחיר נמוך יותר, צפויים לאזן חלקית לפחות את הירידה במכירות תכשיטי אירוסין.

 

סיגנט והמתחרה הקטנה יותר שלה (אך הצומחת במהירות), חברת Brilliant Earth, משקיעות כעת בהרחבת תמהיל  תכשיטי היוקרה שלהן (כלומר, עגילים, שרשרות וצמידי יהלומים), כדי לקדם את קטגוריית הרכישה העצמית בתחום היהלומים. 

 

קמפיין מועצת היהלומים הטבעיים בכיכובה של לילי ג'יימס
קמפיין מועצת היהלומים הטבעיים בכיכובה של לילי ג'יימס

 

בשיחת אנליסטים השנה, הנהלת Brilliant Earth מסרה כי היא "הרחיבה אסטרטגית את הדגש על תעדוף הצמיחה של תכשיטי היוקרה", וזאת אחרי שמכרה באופן מסורתית בעיקר יהלומים לא משובצים וטבעות יהלומים.

 

קטגוריית "הרכישה העצמית", שעל פי ההערכות אחראית כיום על כשליש מהביקוש ליהלומים, היא הקטגוריה הצומחת במהירות הגבוהה ביותר בתעשייה באופן יחסי – והיא צפויה להגביר את קצב הצמיחה של קטגוריית תכשיטי הנישואין עד סוף העשור.

 

נציין כי ב-2019, לפני הקורונה, איגוד מפיקות היהלומים (DPA) – שכיום נקרא מועצת היהלומים הטבעיים (NDC) – מסר כי כמעט כל הצמיחה בשוק האמריקאי היא בזכות קטגוריית "הרכישה העצמית". באותו זמן, הארגון השיק את קמפיין "For me, from me" ("בשבילי, ממני"), במהלך טקס האוסקר. מעט לאחר מכן, דה בירס (De Beers) השיקה את קולקציית Forevermark TributeTM, שנועדה "לסמל ולחגוג את הפנים הרבות של בעלת התכשיט… ולשקף את המגמה המתחזקת של נשים הרוכשות תכשיטים לעצמן".

 

מאת פול זימניסקי. פורסם באתר GJEPC

חנות תכשיטי יהלומים
חנות תכשיטי יהלומים

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן