נשיא הבורסה יורם דבש

נשיא WFDB קורא לחיזוק השקיפות בתמחור יהלומים

חברים יקרים,

 

הקיץ כבר כאן, ונושא עמו סיבות לאופטימיות ולחשש. תחילה, החדשות הטובות.

 

תעשיית היהלומים העולמית חוזרת לאט לאט לעמוד על רגליה. בורסות יהלומים שבות לפעילות ברחבי העולם, עם מגבלות והגבלות בשל משבר וירוס הקורונה. אנטוורפן, המרכז המוביל למסחר ביהלומי גלם, פתחה את בורסות היהלומים שלה בחודש מאי, וכך עשתה גם רמת גן. לאחרונה, נפתחה מחדש גם הפעילות בדובאי וניו יורק, ואף מומביי שבה לעבוד בהיקף מוגבל.

 

השווקים הקמעונאיים בסין ובארה"ב מראים אף הם סימני התאוששות מעודדים. צ'או טאי פוק (Chow Tai Fook), פוראברמארק (Forevermark) וטיפאני'ס (Tiffany’s) דיווחו על מכירות חזקות בסין, שם הצרכנים חוזרים לחנויות מהר מהצפוי. בארה"ב, המכירות הקמעונאיות בחודש מאי עלו ב-18% לעומת החודש הקודם, בעלייה החודשית הגבוהה אי פעם. עם פתיחתה הרחבה יותר של כלכלת ארה"ב, אני משוכנע כי נראה עלייה בביקוש לתכשיטי נישואין.

 

הסיבה לחשש היא שווירוס הקורונה לא נעלם. בסין, ארה"ב, ישראל ורחבי העולם, אנו רואים עלייה בשיעור הנדבקים, ואפשרות ל"גל שני". זה עלול להחזיר את המגבלות, ולעכב את הפעילות הכלכלית.

 

לכן, בעודנו נהנים ממזג האוויר היפה של חודשי הקיץ, אנו ממשיכים לשמור על ערנות וזהירות, הן בהתנהגות האישית והן בהחלטות העסקיות שלנו. למרבה המזל, התעשייה שלנו הוכיחה את יכולת ההתאוששות שלה, בזכות חברים מצוינים, יסודות איתנים ומוסדות חזקים.

 

אחד המוסדות האלו הוא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB). הפדרציה, שהוקמה לפני כ-70 שנה כדי לקדם את האינטרסים הכוללים של התעשייה, ממשיכה לפעול כדי לתמוך בתעשייה, במיוחד בתקופה המאוד מאתגרת הזו.

 

מחשבות על שקיפות

 

לאחרונה פורסם כי מחירון רפפורט ישוב להתפרסם באופן שבועי, כחודשיים בלבד לאחר שנמסר כי המחירון יפורסם מעתה באופן חודשי. באותה עת, נראה היה שמרטין רפפורט יאמץ שקיפות מסוימת. בריאיון ל-JCK באותם ימים, הוא אמר כי מעבר למחירון חודשי "ייתן לתעשייה הזדמנות לנשום… וזמן לתקשר איתנו".

 

הוא מסר גם כי בכוונתו להקים ועדת ייעוץ, שתספק רעיונות ונתונים. בריאיון ל-JCK, אמר רפפורט כי לוועדה זו יהיה ערך רב. "בכל פעם שנפספס באחוזים, הם יתריעו על כך… לא רק צוות רפפורט ירכיב את המחירונים הללו, אלא תהיה לנו אינטראקציה טובה יותר עם הקהילה".

 

הצהרות אלו פונות לציבור, ומהוות לדעתי "התחייבות מוסרית" מצדו, בנימוק כי לאינטראקציה עם הקהילה יש ערך רב וחשיבות. 

 

עם זאת, חודשיים בלבד לאחר מכן, רפפורט הפך לחלוטין את החלטתו. הוא החליט לפרסם שוב את מחירון היהלומים באופן שבועי, ולא יקים ועדת ייעוץ – אותה ועדה שכינה "רבת ערך", ושלדבריו תקדם "אינטראקציה טובה יותר עם הקהילה".

 

בריאיון ל-JCK בשבוע שעבר, טען כי RapNet התאוששה, וציין כי ועדת הייעוץ היוותה בעיה.

 

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים קראה תמיד לשפר את השקיפות במסחר. אנו מאמינים שהאינטראקציה עם הקהילה חשובה ביותר, וקוראים לו להמשיך ולפעול בהתאם להצהרותיו הקודמות, ולבסס את האינטראקציה רבת-הערך עם הקהילה.

 

שמרו על ביטחונכם ובריאותכם,

 

יורם דבש

 

נשיא בפועל, הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים

 

למכתבו המלא של יורם דבש לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן