חנויות תכשיטים קרטייה שומה

ריצ'מונט ופנדורה עוזבות את המועצה לנהלים אחראיים בענף התכשיטים

המועצה לנהלים אחראיים בענף התכשיטים (RJC) ממשיכה לעבור שינויים משמעותיים בעקבות המשבר באוקראינה: קבוצת היוקרה ריצ'מונט (Richemont) וענקית תכשיטי האופנה פנדורה (Pandora) הודיעו כי יעזבו את הארגון, "בשל כישלונו לנקוט בעמדה חזקה מספיק מול רוסיה", כך דווח ב-IDEX Online. מוקדם יותר החודש, ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרשה מה-RJC. 

 

ריצ'מונט – הבעלים של מותגי יוקרה כגון קרטיה (Cartier), ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels), פיאז'ה (Piaget) ו- Jaeger-leCoultre – מסרה כי "אם המועצה לנהלים אחראיים בענף התכשיטים לא יכולה להקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר, אנחנו לא יכולים להיות חלק ממנה. לכן עזבנו".

 

גם ענקית התכשיטים הדנית פנדורה עזבה את המועצה אחרי 12 שנים. מנכ"ל פנדורה, אלכסנדר לקיק (Alexander Lacik) אמר כי "המלחמה דורשת מכל העסקים להתנהל באופן האחראי ביותר, ביחס לכל אינטראקציה או פעילות עסקית מול רוסיה ובלארוס. פנדורה לא יכולה להיות חברה באיגוד שאינו שותף לערכים שלנו".

 

בתוך כך, איריס ואן דר וקן (Iris Van der Veken), מנהלת במועצה מאז שנת 2019, עזבה את תפקידה. על פי חלק מהדיווחים ורן דר וקן עזבה את הארגון, המאגד 1,500 חברים, כי הוא עדיין מאשר למסחר יהלומים של אלרוסה, ששליש ממנה בבעלותה של ממשלת רוסיה.

 

קרטיה תכשיטי יוקרה סין
צילום: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן