חנויות תכשיטים קרטייה שומה

ריצ'מונט הכפילה את הרווח ממכירות יוקרה ברבעון הראשון

ענקית היוקרה השוויצרית ריצ'מונט (Richemont) – הבעלים של מותגי יוקרה כמו קרטייה (Cartier), ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels), פיאז'ה (Piaget) ואחרים – הפסידה 177 מיליון דולר בשל החלטתה להפסיק את פעילותה ברוסיה, אך "עדיין הכפילה ויותר את הרווח התפעולי שלה" ברבעון הראשון של השנה, שהסתיים במרץ 2022, כך דווח ב-IDEX Online.

 

מהחברה נמסר כי הפסדיה בשל החרם על רוסיה, הסתכמו בפחות מ-2% מכלל המכירות של הקבוצה.

 

בתוך כך, מותגי תכשיטי היוקרה של ריצ'מונט רשמו גידול של 49% במכירות, ואילו מותגי שעוני היוקרה רשמו עלייה שנתית של 53% במכירות. סך מכירות היוקרה העולמיות של ריצ'מונט הסתכמו ב-20.3 מיליון דולר, והרווח התפעולי הסתכם ב-3.6 מיליארד דולר.

 

יו"ר ריצ'מונט, יוהאן רופרט (Johann Rupert) מסר בתגובה לתוצאות כי "הלחצים האינפלציוניים הגוברים, וסגירות זמניות חוזרות ונשנות של חנויות כדי לשמור על בריאות הציבור, התקזזו עם שיפור יחסי במצבן של כלכלות עד פברואר 2022. המכירות החזקות, הרווחים ותזרימי המזומנים של הקבוצה מחזקים את כוח המשיכה של בתי האופנה שלנו, ומוכיחים את הרלוונטיות של האסטרטגיה שלנו לטווח ארוך […] גם אם הרע מכל של הקורונה מאחורינו, בשאיפה, עלינו להתמודד עם הסביבה הגלובלית ההפכפכה מזה שנים. אנחנו יכולים, עם זאת, להתנחם בעוצמה ובכוח המשיכה המתמיד של בתי האופנה שלנו, ובפריסה הגיאוגרפית היחסית מאוזנת שלהם".

 

תכשיטים ואן קליפ אנד ארפלס
צילום: Iris Hortman

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן