חנות תכשיטי אופנה פנדורה

ענקית התכשיטים פנדורה תפטר מאות עובדים

חברת תכשיטי האופנה הדנית פנדורה (Pandora) תפטר 397 מ-27 אלף עובדיה, מהם 218 עובדים בתאילנד, כך דווח ב-IDEX Online. לדברי פנדורה, המהלך נועד "לחזק את הפעילויות המסחריות, לייעל את הייצור, ולהעביר משאבים לסדרי העדיפויות האסטרטגיים".

 

מנכ"ל פנדורה, אנדרס קולדינג פריס (Anders Colding Friis), אמר כי "רשמנו התקדמות חשובה ביישום אסטרטגיה שלנו לשנת 2022, מאז שהשקנו אותה אשתקד, ואנחנו בכיוון הנכון לטווח ארוך עבור פנדורה […] ההתאמות שעליהן הודענו יצמצמו את המורכבות ויפנו משאבים שנוכל להקצות לסדרי העדיפויות האסטרטגיים שלנו. לצד תכנית הרכש שלנו, ההתאמות הכרחיות גם על מנת לשמור על הרווחיות שלנו". פנדורה הוסיפה כי השינויים צפויים לחסוך לה הוצאות שנתיות בהיקף 23 מיליון דולר.

 

בחודש מאי, פנדורה דיווחה על ירידה שנתית של 1% בהכנסות, שהסתכמו ב-809 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, רווחי החברה לפני מס הסתכמו ב-263.4 מיליון דולר, לעומת 297 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. הסיבה העיקרית לנתונים המאכזבים הייתה ירידה של 9% בהכנסות באזור אסיה-פסיפיק, ושל 16% בהכנסות של פנדורה באמריקה. לעומת זאת, ההכנסות במזרח התיכון, אירופה ואפריקה רשמו עלייה של 15%.

 

מוקדם יותר השנה, מסרה פנדורה כי בכוונתה להתמודד עם היחלשות הצמיחה בארה”ב ב-2017 ועם “היעדר החדשנות” הנוכחי, על ידי הכפלת מספר ההשקות של מוצרים חדשים עד שנת 2022.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן