שטרות רופי כסף הודו

"מלחמת הסחר ארה"ב-סין – הזדמנות ענק לענף התכשיטים ההודי"

"מלחמת הסחר" הנמשכת בין ארה"ב וסין אינה בהכרח חדשות רעות: המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים בהודו (GJEPC) מעריכה כי מכסי המגן על ייבוא מסין, שהטיל לאחרונה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, "יוצרים להודו הזדמנות בהיקף מיליארד דולר".

 

Art of Jewellery מדווח כי ארה"ב הטילה לאחרונה מס בשיעור 10% על ייבוא אבני חן ותכשיטים מסין, בנוסף למס שהיה קיים קודם לכן, כך שהמס על ייבוא תכשיטים מסין לארה"ב עומד עתה על 20.5%. המס על ייבוא תכשיטים מהודו לארה"ב עומד על 5.5%, כך שהיא נהנית מ"יתרון של 15% על פני סין" במיסוי על ייצוא תכשיטים לארה"ב. 

 

בדיקת יהלומים הודו
צילום: David Talukdar / shutterstock.com

סגן יו"ר המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים בהודו, קולין שאה (Colin Shah), אמר כי ארצו תנסה לנצל את ההזדמנות: "לאור העובדה שתאילנד ו-וייטנאם כבר החלו לנצל את ההזדמנות שנוצרה בעקבות מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין, אנו רואים כאן הזדמנות בשווי מיליארד דולר להודו, כשיתר הסכום יתחלק בין מדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה", אמר.

 

תכשיטי נישואין טבעות הודו
צילום: lkendyl / pixabay.com

על פי אותו דיווח, ייצוא אבני החן והתכשיטים השנתי מהודו לארה"ב מסתכם בכ-10 מיליארד דולר. אם תשכיל לנצל את מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין, תעשיית התכשיטים ההודית עשויה להגדיל את הייצוא לכ-11 מיליארד דולר בשנה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן