קורונה חנות תכשיטים יהלומים

ארה"ב: מכירות השעונים והתכשיטים התכווצו ב-27% בחודש מרץ

מכירות השעונים והתכשיטים בארה"ב רשמו בחודש מרץ ירידה שנתית חדה של 27.2% לעומת מרץ 2019, כך עולה מניתוח עדכני שמתפרסם באתר IDEX Online. על פי הדיווח, "הירידה חסרת התקדים נבעה מאירועים חסרי תקדים", ובראשם הסגר שהוטל במדינות רבות, מדיניות בידוד ביתי לא רשמית באחרות, וכן הגבלה על נסיעות וסגירת חנויות תכשיטים בשבוע השלישי של החודש.

 

קורונה חיטוי תכשיטים יהלומים
צילום: Patcharanan / shutterstock.com

נתוני משרד המסחר האמריקאי מראים כי מכירות התכשיטים רשמו ירידה שנתית של 27.4% בחודש מרץ, ואילו מכירות השעונים ירדו ב-26%. בהתאם למגמה שהחלה ביולי 2019, מכירות השעונים רושמות ביצועים מעט טובים יותר ממכירות התכשיטים, וגם הפעם "הצמיחה השלילית של מכירות התכשיטים בחודש מרץ ניכרת יותר מזו של מכירות השעונים".

 

ביחס לעתיד הקרוב, הניתוח קובע כי "לאף אירוע בהיסטוריה המודרנית לא הייתה השפעה כה גלובלית והרסנית, כמו זו של נגיף הקורונה, על הקמעונות באופן כללי ועל מוצרי היוקרה באופן ספציפי".

 

הרמס יוקרה סין תכשיטים
צילום:TonyV3112 / shutterstock.com

נתוני אפריל, שטרם פורסמו, צפויים לבטא "חודש שלם של סגר מלא, ופעילות קמעונאית המוגבלת לאונליין". לאלו, יש להוסיף כמה גורמים: שיעור האבטלה הגואה, שוק שפוף מאוד, תחושת עגמומיות כמעט גלובלית, ואלפי חתונות שבוטלו. כל הגורמים הללו צפויים לחבור, ולרסק את נתוני הביקוש באפריל, כך דווח. 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן